دو باب کتابخانه عمومی در یزد افتتاح خواهد شد

به گزارش لیزنا به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد در ابتدای این مراسم، ضمن تشکر از حضور خبرنگاران، هدف از برگزاری این نشست را دیدار با خبرنگاران برتر حوزه کتاب و تجلیل از آنها به خاطر توجه به این امر خطیر برشمرد.

علایی با اشاره به دیدار کتابداران سراسر کشور با مقام معظم هبری تصریح کرد: اهتمام ویژه معظم له به کتاب و مقوله کتابخوانی، رسالت همه ما را در تبلیغ و گسترش فرهنگ مطالعه سنگین‌تر می‌کند.

وی به رشد بالای شاخص‌های کتابخوانی در دوران مدیریت خود بر مجموعه اداره کل استان کتابخانه‌های استان اشاره کرد و این موفقیت را مرهون تلاش‌های همه کارکنان، کتابداران و همه اقشار جامعه فرهنگی یزد دانست.

علایی افزود: در دو سال گذشته نسبت به کل دوره‌های قبل، بیش از رشد 120 درصدی در شاخص تعداد عضو داشته‌ایم و این امر به برکت نگاه مثبت و فرهنگی مردم فهیم استان به مقوله کتاب و مطالعه است.

وی همچنین ادامه داد: حتی در شاخص‌ تعداد کتابخانه‌های روستایی، استان از 6 باب به 22 باب رسیده و در آینده‌ای نزدیک تمام روستاهای بالای 1000 نفر استان صاحب کتابخانه می‌شوند.

سید محمدحسن علایی از افتتاح رسمی دو باب کتابخانه عمومی "پارک شهر" و "گنبد سبز" خبر داد و گفت: با افتتاح این دو کتابخانه مشکل نبود فضای کتابخانه‌ای محدوده حسن‌آباد و بلوار دهه فجر مرتفع خواهد شد و مردم عزیز این مناطق نیز از نعمت کتابخانه بهره‌مند خواهند شد.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد همچنین به برگزاری آزمون استخدامی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در آبان ماه سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: در این مرحله 18 نفر نیروی کتابدار دیگر جذب اداره کل کتابخانه‌های استان می‌شوند و  این در حالی است که 17 نفر سهیمه سال گذشته این اداره کل از حدود دو ماه آینده مشغول به کار خواهند شد.