دهم شهریور آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره‌ی نشریه‌نگاری رضوی

به گزارش لیزنا به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این در حالی است که برای شرکت در دومین دوره‌ی این جشنواره تا روز 10 شهریور مهلت داده شده است.

این جشنواره به همت کانون استان فارس برگزار می‌شود و امسال نشریه‌های الکترونیکی نیز در آن با یکدیگر رقابت می‌کنند.

در همین حال کانون این استان با راه‌اندازی یک سامانه با عنوان کریمانه به مراکز کانون در استان‌های کشور اجازه داده است که نشریات خود را در آن ثبت کنند که آمار 900 عنوان نشریه از همین سامانه به دست آمده است.

دومین جشنواره نشریه‌نگاری رضوی در چارچوب نهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) 12 مهر امسال در شیراز برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند نشریات خود را با موضوع امام رضا(ع) تا روز 10 شهریور به نشانی دبیرخانه جشنواره واقع در شیراز، بلوار استقلال، جنب پارک کودک زرهی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس ارسال کنند.

بر همین اساس پایگاه خبری کانون استان فارس در گفت‌و‌گویی با حضرت آیت‌ا... سیدمحمدمهدی دستغیب، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی، شاه چراغ(ع) دیدگاه‌های این عالم را پیرامون جشنواره‌ی رضوی بازتاب داده است.

وی در این گفت‌وگو با تاکید بر اهمیت برگزاری جشنواره گفته است: ما وظیفه داریم این معنا را از کودکی به فرزندان و مخاطبان خود برسانیم و به آنها یاد بدهیم که پناهگاه دارند و راه امیدشان بسته نیست. باید به آن‌ها بیاموزیم که خدای تعالی دوست‌شان دارد و بهترین طریقی که خدای منان برای رفع گرفتاری بشر معین کرده تمسک به عنایت خانواده رسالت است چون می‌دانیم که دنیا محل ابتلاست‌.

آیت‌الله دستغیب افزود: انسان به دنیا آمده برای مقاصد مهمی از جمله شناخت پروردگار و دنیا هم محل مرارت و زحمت است. و ما باید این معنا را از کودکی به بچه‌ها بیاموزیم که به خانه‌ی اهل بیت بیایند و این پناهگاه بر‌ای مردم شیراز هم وجود دارد با وجود مبارک امام زادگانی چون : احمد بن موسی(ع)، محمدبن موسی(ع)، حسین‌بن موسی(ع) و امام‌زادگان با واسطه که پناهگاه مردم شیراز هستند. خلاصه این‌که مهمترین وظیفه، آگاه‌سازی و آشنا کردن فرزندان با ائمه‌ی اطهار است تا به این وسیله هیچ‌ وقت نامید و خسته نشوند .

تولیت آستان مقدس شاه چراغ(ع) در پایان پیشنهاد کرد زندگی امام رضا(ع) در مراحل مختلف و آمدن ایشان به خراسان به دستور مأمون ـ که عاشق مقام و قدرت بود تا بدین‌وسیله به مقاصدش برسد و موقعیت خود را حفظ کند ـ از جمله موضوع‌های جشنواره‌ی نشریه‌نگاری رضوی باشد.