استیو جابز از مدیرعاملی اپل استعفا داد

 

به گزارش لیزنا، استیو جابز، مدیر عامل شرکت اپل که دچار بیماری سرطان کبد شده است. روز چهارشنبه از سمت مدیر عاملی این شرکت استعفا داد و هیات مدیره اپل «تیم کوک» را به عنوان جایگزین وی برگزید.

استیو جابز در نامه ای شخصی به کاربران اعلام کرده است:

"من همیشه گفته ام اگر روزی فرا برسد که دیگر قادر به انجام وظایف ام به عنوان مدیرعامل اپل نباشم. اولین فردی خواهم بود که شما را مطلع خواهم کرد. متاسفانه این روز فرا رسیده است. 

من از مدیرعاملی اپل استعفا می دهم و در صورتی که هیات مدیره صلاح بداند به عنوان رئیس هیات مدیره و مسئول کارمندان خواهم بود. 

من معتقدم که به موفقیت هایمان با اسم تیم کوک به عنوان مدیرعامل جدید اپل ادامه خواهیم داد و امیدوارم اپل بهترین روزها را پیش رو داشته باشد.


من با بهترین دوستان دوران زندگی ام در اپل آشنا شدم و از شما به خاطر سال ها کار مشترک در کنارتان تشکر می کنم. 

استیو"

شرکت اپل در سال 1976 توسط استیو جابز و استیو وزنیاک در سلیکون ولی ایالت کالیفرنیا با نام Apple Computers Inc. تأسیس شد. در سال 1979 استیو جابز از مرکز تحقیقات شرکت زیراکس که محل ساخت کامپیوتری شخصی به نام Alto بود بازدید کرد. وی از این بازدید برای ساخت نسل کامپیوترهای شخصی "لیزا" و "مکینتاش" الهام گرفت.

جابز در سال 2001 دستگاه پخش موزیک iPod را معرفی کرد. با این کار جابز اپل را در مسیر پیشرفت فعلی خود قرار داد و باعث شد تا محصولات اپل تنها منحصر به کامپیوتر نشود و تمام جنبه‌های محصولات الکترونیکی مورد علاقه مصرف‌کنندگان را دربر گیرد.

iPhone، تلفن موبایل شرکت اپل که تلفیقی از سرگرمی، کامپیوتر و نسل جدید ارتباط بود، در سال 2007 به بازار عرضه شد.

استیو جابز در سال 2004 متوجه ابتلای خود به سرطان کبد شد و برای شش ماه از سمت مدیرعاملی اپل کناره گیری کرد و در 23 ژوئن 2009 دوباره به اپل بازگشت.