رونمایی از محصول جديد پردازش ابري سيسكو در نمايشگاه VMware 2011

 

به گزارش لیزنا به نقل از همکاران سیستم، اين نوآوري به مشتريان سيسكو و بازديدكنندگان نمايشگاه سالانه VMware 2011  كمك مي‌كند تا ضمن افزايش مقياس‌پذيري و عملكرد زيرساخت‌ها، امنيت شبكه در حوزه داده‌هاي مجازي و فضاي پردازش ابري را بالا ببرد.

«سيسکو سيستمز» (Cisco Systems) شرکت آمريکايي توليدکننده تجهيزات شبکه و محصولات مربوط به آن است كه به يكي از عرصه‌هاي بسيار پرطرفدار و مورد توجه شركت‌هاي بزرگ و كوچك در سراسر دنيا قدم گذاشته است؛ فضاي پردازش ابري. مدل پردازش بر مبناي شبکه‌هاي بزرگ رايانه‌اي مانند اينترنت است که الگويي تازه براي عرضه، مصرف و تحويل سرويس‌هاي فناوري اطلاعات (همچون سخت‌افزار، نرم‌افزار، اطلاعات و...) را با به‌کارگيري اينترنت ارائه مي‌کند. يعني اين دو شركت مي‌توانند دسترسي به منابع فناوري اطلاعات در زمان تقاضا و بر اساس ميزان تقاضاي کاربران را به گونه‌اي انعطاف‌پذير و مقياس‌پذير از راه اينترنت به کاربر تحويل داده مي‌شود.


«ابر» واژه‌اي است استعاري که به اينترنت اشاره مي‌کند و در نمودارهاي شبکه‌هاي رايانه‌اي نيز از شکل ابر براي نشان دادن شبکه اينترنت استفاده مي‌شود. دليل تشبيه اينترنت به ابر در اين است که اينترنت همچون ابري جزئيات فني‌اش را از ديد کاربران پنهان مي‌سازد و لايه‌اي از انتزاع را بين اين جزئيات فني و کاربران به وجود مي‌آورد.


در جلسه فو‌ق‌العاده‌اي كه براي بررسي اين پروژه در نمايشگاه VMware 2011 تشكيل مي‌شود، سوني جيانداني مسئول اين پروژه از پيشرفت‌هاي صورت گرفته در حوزه پردازش ابري و مديريت داده‌ها مي‌گويد و همچنين درباره قابليت‌هاي شبكه‌ مجازي‌سازي خود سيسكو كه هم‌اكنون با نام Nexus 1000Vدر دسترس كاربران است صحبت مي‌كند. مشتريان سيسكو با اين نرم‌افزار به‌سادگي مي‌توانند شبكه‌هايي مجازي بسازند كه امنيت و نوع عملكرد شبكه را در زيرساخت‌هاي فضاي پردازش ابري ارتقا مي‌دهد.


براي كسب اطلاعات بيشتر درباره اين نشست فوق‌العاده و ديگر جلسه‌هاي سخنراني به Cisco VMworld 2011 سر بزنيد  اين جلسه‌هاي سخنراني چگونگي پيشبرد برنامه‌هاي خدمات پردازش ابري به مراحل بالاتر و بعدي را به شما آموزش مي‌دهد.


همچنين سيسكو در غرفه خود تازه‌ترين فناوري‌هاي سيسكو و راه‌حل‌هاي پردازش ابري VMware joint را به نمايش عموم مي‌گذارد.