طرح جديد اعتبارسنجي دانشگاه‌هاي خارج از کشور وزارت علوم

به گزارش لیزنا به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، دکتر مجلس آرا با اعلام این خبراظهار داشت: در طرح جديد اعتبارسنجي وزارت علوم که از سال 2012 ميلادي شروع می شود، دانشگاه هاي خارجي در پنج گروه  C, D, E ، A, B, طبقه بندي مي شوند كه دانشگاه هاي تراز اول دنيا در گروه هاي A و B  قرار مي گيرند. 
وي با بیان اینکه بيش از دو هزار و 500 دانشگاه بر روي پايگاه اينترنتي اداره كل دانش آموختگان قرار دارد، افزود: طبقه بندي این دانشگاه ها براساس كشور محل استقرار آنها صورت گرفته است اما در طبقه بندي جديد جایگاه این دانشگاهها بر اساس اعتبار و رتبه بين المللي آنها تعیین می شود. 

دکتر مجلس آرا گفت: در اعتبار سنجی جديد نزديك به 200 دانشگاه خارجي در گروه A و 400 دانشگاه در گروه B جاي مي گيرند كه از بهترين دانشگاه هاي دنيا به شمار مي آيند. 

وی خاطر نشان کرد:‌ براساس ضوابط موجود، مدارك دانشگاهي افرادي كه زمان تحصيل آنها به قبل از سپتامبر 2010 برمي گردد را به طور كامل ارزيابي مي كنيم اما مدارك افرادي كه بعد از اين تاريخ، تحصيل خود را در دانشگاه هاي خارجي شروع كرده اند با مقررات جديد مورد ارزيابي قرار می گیرد. 

مديركل امور دانش آموختگان وزارت علوم با اشاره به  نهايي شدن فرآيند مستندسازي مدارك فارغ التحصيلي دانشجويان ايراني خارج كشور در این اداره کل، اظهار داشت: مدارك تمام افرادي كه از سال 1340 تاكنون از دانشگاه هاي خارجي فارغ التحصيل شده اند به صورت الكترونيكي گردآوري و مستندسازي شده است و مدارک تحصيلي دانشجويان دانشگاه هاي داخل كشور در مقاطع مختلف تحصيلي و مراكز دانشگاهي دولتي، آزاد اسلامي، پيام نور، علمي كاربردي و غيرانتفاعي نیز گردآوری و مستند خواهد شد.