نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری اواخر آذر برگزار مي‌شود

به گزارش لیزنا به نقل از روابط عمومی وزارت علوم ، مهندس ارفع  در اين خصوص گفت : نمايشگاه هفته پژوهش و فناوری  با هدف ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری در سطح کشور، شناسایی و عرضه یافته های پژوهشی و فناوری، بستر سازی برای تجاری سازی یافته های پژوهشی و فناوری های توسعه یافته، برقراری ارتباط سازنده میان پژوهشگران و فناوران دستگاههای اجرایی و خریداران دستاوردها و تقویت ارتباط با جامعه در فضایی به وسعت 10000 مترمربع به نمایش دستاوردهاي پژوهش و فناوري خواهد پرداخت . 
دبیر کمیته نمایشگاه و فن بازار در ادامه  افزود : اين نمايشگاه فرصت مناسبي جهت ترويج فرهنگ پژوهش و فناوري و تمركز بر ابعاد مختلف امر پژوهش و فناوري كشور از طريق ارائه آخرين دستاوردهاي پژوهش و فناوري كه توسط مراكز علمي و تحقيقاتي و پاركها و مراكز رشد علم و فناوري فراهم مي سازد . 
وی درخصوص برگزاری نمایشگاه فن بازار گفت : این نمایشگاه  با هدف ایجاد فضای تعامل بیشتر بین فعالان عرصه علم و فناوری از طریق اطلاع رسانی آخرین دستاوردها و محصولات فناورانه پارکهای علم و فناوری، مراکز رشد و شرکتهای دانش بنیان و نیز ارائه فرصت های سرمایه گذاری و نیازمندی های فناوری دستگاههای اجرایی و بخش های پژوهشی کشور برگزار می گردد.  
مهندس ارفع  در ادامه افزود : در این راستا اطلاعات دستاوردها و محصولات پیشرفته پارکها و مراکز رشد و نمونه های تولید شده آنها و نیز طرح های اولویت دار پژوهشی دستگاهها و مجموعه های علمی پژوهشی در قالب پوستر، در سالن اختصاصی فن بازار به نمایش درخواهد آمد. 
دبیر کمیته نمایشگاه و فن بازار در پایان گفت :  اطلاعات محصولات و تجهیزات پیشرفته و همچنین اطلاعات مربوط به عرضه و تقاضاهای حوزه فناوری در کشور، از طریق سامانه فن بازار جمهوری اسلامی  ایران به نشانی www.techmart.ir برای عموم قابل دسترسی خواهد بود.

نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری از تاريخ 22 الی 28آذرماه در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار مي شود