سوالات آزمون زبانMSRT بومی شد

به گزارش لیزنا به نقل از مهر، حسن مسلمی نائینی با اشاره به سئوالات آزمون زبان MSRT، گفت: تقریباً تمام سئوالات جدید و منحصر به همین آزمون شده اند و سبک سئوالات شبیه سئوالات سایر آزمونهای معتبر مثل تافل و آیلتس است.

وی با اشاره به سبک سئوالات آزمون زبان MSRT اضافه کرد: سبک سئوالات به تدریج بومی شده تا ضمن حفظ همسانی این آزمون با سایر آزمونهای معتبر ویژگیهای خاصی به آن داده شود.

به گفته مدیر کل بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم، حداقل یک متن درباره مشاهیر، دانشمندان ایرانی، دستاوردهای بومی کشور و یا دیگر ابعاد هویت ایرانی – اسلامی در سئوالات این آزمون ارائه شده است.

تعداد شرکت کنندگان در آزمون زبان MSRT

تعداد

سال 88

سال 89

سال 90 تاکنون

دانشجویان شرکت کننده در آزمون زبان MSRT

13943

17526

14757

وی ادامه داد: ایجاد پیوستگی در مطالعات دانشجویان به وسیله ایجاد ارتباط این متون با کتابهای زبان تخصصی رشته های مختلف علوم پایه، علوم انسانی و فنی مهندسی است.

مسلمی نائینی درباره اصول رعایت توازن محتوایی سئوالات تاکید کرد: برای رعایت توازن محتوایی سئوالات، تلاش شده متون و سئوالات منابع دیگر نیز شبیه سازی و مورد استفاده قرار گیرد و در همه آزمونها، تلاش شده چند سئوال مشابه آزمونهای معتبر جهانی نیز داده شود.

تعداد شرکت کنندگان در آزمون زبان MSRT سال 90

1390

فروردین

اردیبهشت

خرداد

تیر

مرداد

شهریور

مهر

آبان

دانشجویان شرکت کننده در آزمون زبان MSRT

680

2375

770

2524

778

2880

1730

3020

مدیر کل بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم، با اشاره به تعداد شرکت کنندگان در آزمون زبان MSRT در سال 90 گفت: تاکنون 14 هزار و 757 نفر در این آزمونها شرکت کرده اند. از ابتدای سال 90 در 12 استان کشور آزمون زبان انگلیسی MSRT برای دانشجویان دکتری داخل، مربیان دانشگاهها و پذیرفته شدگان اعزام، داوطلبان وزارت بهداشت و اعزام با هزینه شخصی برگزار شده است.