راه اندازی سامانه ثبت نام نمایشگاه کتاب برای اعضای هیئت علمی دانشگاهها

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا)  به نقل از خبرگزاری مهر، معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور فراهم کردن تسهیلات مناسب برای دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی اقدام به طراحی سامانه ثبت نام آنلاین کارت یارانه‌ای خرید کتاب کرده است و متقاضیان دریافت این کارت می ‌توانند با تکمیل فرم ثبت نام، کارت یارانه‌ای خرید کتاب را از بیست و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران دریافت کنند.

هر فرد مجاز به دریافت یک کارت خرید یارانه‌ای کتاب خارجی است و چنانچه مانند سالهای قبل با مراجعه به بانک صادرات کارت خرید کتاب خارجی از این بانک دریافت کند، این کارت باطل شده و هیچ اعتباری ندارد.

اعضای هیئت علمی دانشگاهها می توانند با ورود به سامانه ثبت نام آنلاین، آدرس صفحه شخصی یا صفحه محتوی نام خود در پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه را در فرم ثبت نام وارد کنند و در صورتی که نام آنان در سایت دانشگاه نباشد، ارسال تصویر کارت شناسایی (از طریق سامانه ) مبنی بر عضویت هیئت علمی ضروری است.

دانشجویان می‌توانند هر دو کارت خرید یارانه‌ای کتاب خارجی و کارت الکترونیکی یارانه‌ای کتاب داخلی را دریافت کنند و برای طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور نیز تسهیلات ویژه در سالن کتابهای عربی (بازار جهانی کتاب عربی) فراهم شده است.

اعضای هیأت علمی دانشگاهها و مراکز آموزشی باید برای تسریع در صدور کارت خرید یارانه‌ای کتاب خارجی، آدرس سایت دانشگاه که نام آنان به عنوان عضو هیئت علمی در آن درج شده است در فرم ثبت نام وارد کنند دانشجویان نیز تصویر کارت دانشجویی خود را از طریق سامانه ارسال کنند.