پلمپ غرفه یک ناشر به دلیل جعل مجوز / مشکل حادی با ناشران نداشته‌ایم

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از  خبرگزاری مهر ،محمود سالاری با اعلام این خبر گفت: شب گذشته غرفه یک ناشر به خاطر جعل مجوز نشر تعطیل شد.

وی در توضیح بیشتر افزود: مسئول آن با ارائه مجوز جعلی غرفه را از ما تحویل گرفته بود که این تخلف برای ما محرز شد و با او برخورد قانونی صورت گرفت.

مدیر کمیته ناشران داخلی نمایشگاه بدون اعلام نام این ناشر و بنگاه نشر او، دلیل این کار را حفظ منافع ناشر اصلی و جلوگیری از متضرر شدن او عنوان کرد.

سالاری در پاسخ به ای سوال که "آیا تاکنون کتاب‌هایی که ضوابط نمایشگاهی را رعایت نکرده‌اند، جمع‌آوری شده‌اند یا خیر؟" گفت: کمیته نظارت و ارزشیابی نمایشگاه کتاب‌های ممنوعه را اعلام و اقدام به جمع‌‌آوری آنها می‌کند. با این حال مورد خاصی مشاهده نکرده‌ام که بخواهم به آن اشاره کنم.

این مقام مسئول در برگزاری نمایشگاه کتاب تهران درباره میزان رعایت ضوابط نمایشگاه از سوی ناشران داخلی افزود: خوشبختانه ناشران تا این لحظه همکاری بسیار خوبی داشته‌اند و با هیچ یک از ناشران مشکل حادی نداشته‌ایم و غرفه‌ای را هم که تعطیل کردیم، به خاطر محرز بودن تخلف غیرکتابی از سوی او بود.