آغاز داوری 600 مقاله جشنواره «نقد کتاب» از هفته آینده

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از خبرگزاری مهر، علی اوجبی، درباره تعداد آثار ارسالی به این جشنواره گفت: حدود 600 مقاله به دبیرخانه رسیده که این تعداد تقریباً معادل تعداد مقالات دوره قبل است. این تعداد  ازسوی حدود 100 مجله به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

دبیر این جشنواره با اشاره به بخش تازه آن که ویژه منتقدان فعال سایت‌ها، وبلاگ‌ها و خبرگزاری‌هاست، افزود: 250 مقاله برای این بخش ارسال شده که تماماً مربوط به حوزه ادبیات (شعر و داستان) است و متاسفانه اثری برای دیگر بخش‌ها از جمله علوم اجتماعی و سیاسی ارسال نشده است.

 اوجبی تازه بودن این بخش و در عین حال فعالیت بیشتر سایت‌های ادبی را از جمله دلایل مغفول ماندن دیگر حوزه‌های آن برشمرد و ابراز امیدواری کرد در سال‌های آتی مقالاتی به دیگر بخش‌ها هم ارسال شود.

وی از آغاز کار داوری آثار ارسالی به دوره هفتم جشنواره "نقد کتاب" از هفته آینده خبر داد و گفت: نتایج نهایی در آبان ماه و همزمان با هفته کتاب اعلام و برگزیدگان معرفی می‌شوند.

 دبیر این جشنواره از انتشار چندین عنوان کتاب گزیده آثار برتر دوره‌های مختلف این جشنواره و نیز کتاب‌هایی در حوزه نقد از جمله "عیار نقد"، "نقد تاریخی" و "نقد فلسفی" در آبان ماه امسال و همزمان با برگزاری جشنواره خبر داد.