تجدید منشور اخلاق حرفه ای در انجمن کتابداری روسیه

 

به گزارش لیزنا، «توسعه روابط استراتژیک، همکاری ها و افزایش سرمایه گذاری به منظور ایجاد برنامه های موفق در انجمن های کتابداری» موضوع اصلی مورد بحث در کارگاه مشترک ایفلا  و انجمن کتابداری روسیه (RLA) بود.

هدف از برگزاری این کارگاه، بهبود مهارت های تخصصی و یادگیری برای توسعه همکاری های استراتژیک بود. 15 کتابدار و کارمند از سراسر روسیه در این کارگاه شرکت داشتند که توسط مایکل هنری عضو هیأت مدیره ایفلا پشتیبانی شده بود.

انجمن کتابداری روسیه، پیشرفت خوبی را در شناسایی اولویت ها و قواعد اخلاق حرفه ای، به منظور گسترش آن ها داشته است و نتایج این پژوهش ها در کنفرانس بعدی انجمن کتابداری روسیه که در ماه می 2011 در تویمن برگزار خواهد شد، ارائه می گردد. همچنین نتایج پروژه مذکور در نشریات تخصصی و وب سایت RLA  منتشر خواهد شد.

نتایج پروژه مذکور به ایجاد یک استراتژی جدید و قواعد اخلاقی حرفه ای برای RLA کمک خواهد نمود و همچنین توصیه هایی را برای ایجاد نهادهای کتابخانه ای حرفه ای در روسیه ارائه خواهد داد.

گفتنی است، مرکز زبان روسی ایفلا ترجمه هایی از اطلاعات کارگاه را تهیه، و بخش «توسعه برنامه های کتابخانه ها: (ALP)» در ایفلا به منظور حمایت و پشتیبانی از این پروژه، سرمایه گذاری کرده است.