فردا نمایشگاه و همایش «کتاب برای کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه» آغاز به کار می کند

 

به گزارش لیزنا، روابط عمومی شورای کتاب کودک اعلام کرد: نمایشگاه و همایش «کتاب‌‌ برای کودکان با نیازهای ویژه» از فردا مورخ 28 آذر توسط شورای کتاب کودک با همکاری دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) در خانه هنرمندان شورای کتاب کودک، آغاز به کار می کند و تا 3 دی ماه ادامه دارد. 

مراسم گشایش نمایشگاه و همایش «کتاب برای کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه»، صبح دوشنبه 29 آذرماه از ساعت 10 تا 13 در تالار بتهون خانه هنرمندان برگزار می شود. 

بخش نمایشگاهی این برنامه ادبی از فردا یکشنبه 28 آذرماه افتتاح می‌شود و تا 2 دی ادامه دارد که شامل نمایشگاه آثار تصویرگران، عکاسان و نقاشی کودکان با نیازهای ویژه است و در  گالری‌های بهار، تابستان، و نامی برگزار می شود. 

نمایشگاه کتاب‌های داستان و مستند، اطلاعاتی درباره کودکان با نیازهای ویژه، در محوطه طبقه اول، و نمایشگاه آثار دست‌ساخته برای کودکان با نیازهای ویژه در اتاق نیلوفر برپا می شود.

در این نمایشگاه کتاب‌هایی برای کودکان دارای مشکلات بینایی، شنوایی، جسمی، حرکتی، ذهنی، گفتاری، یادگیری، رفتاری و روانی به نمایش درخواهند آمد. 

نمایشگاههای مذکور از ساعت 10 تا 20 میزبان علاقه مندان خواهد بود.

همچنین برنامه سخنرانی ها، فیلم ها و بیان تجربه های اساتید و پژوهشگران حوزه ادبیات کودکان و نوجوانان به ترتیب در 29 آذر از ساعت 14 تا 20، 30 آذر از ساعت 10 تا 13، اول دی از ساعت 10 تا 16 و دوم دی از ساعت 14 تا 20 در تالار بتهون برگزار می شود.

در مراسم اختتامیه که در تاریخ 3 دی ماه برگزار خواهد شد، از 3 کتاب برگزیده نویسندگان داخلی در حوزه کودکان ویژه، تجلیل خواهد شد. کتاب‌های «گوش‌های سفید» نوشته سید نوید سید علی ‌کبر، «معصومه، دختری که عینک سیاه می‌‌زد» نوشته علی ناصری و «جیک‌جیک‌های گمشده» اثر احمد اکبرپور سه داستان ایرانی ویژه کودکان استثنایی هستند که تجلیل خواهند شد.

شورای کتاب کودک پیش از این برای گردآوری کتاب‌هایی برای کودکان خاص، فراخوان داده بود که  55 اثر به این شورا رسید و در پایان این سه اثر به عنوان برترین آثار انتخاب شدند.

محل برگزاری این همایش و نمایشگاه خانه هنرمندان ایران، واقع در خیابان طا‌لقانی، خیابان موسوی شمالی(فرصت)، باغ هنر است.

علاقه مندان جهت مشاهده برنامه تفصیلی نمایشگاه و همایش «کتاب‌‌ برای کودکان با نیازهای ویژه» می توانند به سایت شورای کتاب کودک به نشانی (www.cbc.ir) مراجعه نمایند.