آی‌پد برترين کتاب‌خوان الکترونيک شناخته شد

 

 به گزارش لیزنا به نقل از آی. تی. ایران، كارشناسان بر اساس آخرين بررسي خود به اين نتيجه رسيدند كه كتاب‌هاي الكترونيكي در رايانه لوحي آي‌پد اپل بهتر از كيندل آمازون اجرا مي‌شوند و بر اين اساس مي‌توان آي‌پد را بهترين دستگاه كتابخوان الكترونيكي دنيا دانست.

براي آن دسته از كاربراني كه علاقه فراوان به مطالعه روزنامه‌ دارند و به صورت عادت هر صبح انواع روزنامه‌ها را خريداري و مطالعه مي‌كنند، رايانه لوحي آي‌پد اپل مي‌تواند ابزار مناسبي باشد. اين رايانه لوحي با پشتيباني از شبكه بي‌سيم Wi-Fi به كاربران امكان مي‌دهد در هر مكاني كه هستند، به راحتي بتوانند به اينترنت دسترسي داشته باشند و محتويات مورد نظر خود را از اينترنت بارگذاري كنند.

رايانه لوحي آي‌پد در مقايسه با دستگاه‌ كتابخوان الكترونيكي كيندل آمازون كارايي بيشتري دارد. كارشناسان اميدوارند كه نسخه آتي اين رايانه لوحي كه اوايل سال آتي ميلادي معرفي مي‌شود، قابليت‌هاي بيشتري را براي كتاب‌هاي الكترونيكي ارايه دهد.

آن دسته از كارشناساني كه خواندن كتاب‌ها و نشريات الكترونيكي را در كيندل و آي‌پد تجربه كرده‌اند، بر اين باورند كه رايانه لوحي اپل كارايي بهتري دارد. اين دستگاه قابليت‌هاي گرافيكي فراواني را در اختيار كاربران مي‌گذارد و اين در حالي است كه كيندل آمازون فاقد اين قابليت‌ها است.

گفته مي‌شود كه كاربران از خواندن كتاب‌هاي الكترونيكي در كيندل، خواندن كتاب‌هاي كاغذي و معمولي را تجربه مي‌كنند و در مقابل، آي‌پد قابليت‌هاي بيشتر و باكيفيت‌تري را ارايه مي‌دهد.

در حال حاضر بسياري از نشريات معتبر جهان در تلاشند تا با ارايه ابزارهاي ويژه، امكان خواندن روزنامه يا مجله خود را براي صاحبان دستگاه آي‌پد به صورت مستقيم فراهم كنند. هم اكنون برخي شركت‌هاي انتشاراتي با در نظر گرفتن هزينه‌هاي ثابت به صورت هفتگي به كاربران امكان مي‌دهند تا به طور مرتب نشريات مورد نظر را دريافت كنند.