کسانی هم که سراغ اینترنت نمی‌روند، افسرده می‌شوند

به گزارش لیزنا به نقل از ایتنا، رویترز گزارش داد: در سال‌های اخیر پژوهش‌های بسیاری در مورد آثار پیدا و پنهان اینترنت بر اقشار مختلف جامعه از جمله جوانان صورت گرفته است که در برخی از آنها ادعا شده افراط در استفاده از اینترنت باعث بروز افسردگی است.

در این تحقیقات عنوان شده است که زل زدن به صفحه مانیتور و صرف ساعت‌های متمادی در اتاق‌های گپ‌زنی، سایت‌های جستجوگر و انجام حریصانه بازی‌های آنلاین، ممکن است فرد را با عوارض روحی متعددی از جمله افسردگی و انزواطلبی روبرو کند.

با این حال پژوهش جدیدی که اخیراً منتشر شده مدعی است استفاده کم از اینترنت هم می‌تواند زمینه‌ساز بروز افسردگی در جوانان شود.

این تحقیق توسط دکتر پیر آندرا میشد از دانشگاه لوزان سوئیس با کمک جمعی از همکاران وی در این دانشگاه صورت گرفته است و طی آن ۷۲۰۰ جوان ۱۶ تا ۲۰ ساله در خصوص نحوه استفاده از اینترنت مورد پرسش قرار گرفته‌اند.

این پژوهشگران با دسته‌بندی پرسش‌شوندگان به سه دسته شامل کسانی که در استفاده از اینترنت افراط می‌کنند، کاربران متوسط و کاربرانی که به ندرت سراغی از اینترنت می‌گیرند، یافته‌های خود را سازماندهی کرده‌اند.

محققان اذعان می‌دارند دلیل اینکه چرا معتادان اینترنتی و افرادی که از اینترنت استفاده نمی‌کنند، هر دو در معرض افسردگی قرار دارند مشخص نیست.

در بخش دیگری از این تحقیق آمده است معمولاً جوانان برای دوست‌یابی و ارتباط با آشنایان خود از اینترنت استفاده می‌کنند با این حال جوانانی که هرگز به سراغ اینترنت نمی‌روند، از لحاظ اجتماعی بیشتر در انزوا به سر می‌برند.