راه‌اندازي اوپن لیکس وب‌سايت رقيب ويكي‌ليكس

به گزارش لیزنا به نقل از ايسنا، دانيل دامشيت برگ ـ معاون سابق جوليان آسانج - بنيانگذار وب سايت ويكي‌ليكس اظهار كرد: وب‌سايت جديدي به نام Openleaks.org راه‌اندازي شده كه براي مردم عادي اين امكان را فراهم مي‌كند كه به طور ناشناس و به سهولت اسناد محرمانه خود را در اينترنت منتشر كنند.

اين گروه اعلام كرد: اميدوار است تا با تعدادي از شريكان رسانه‌يي همكاري كند اما جزييات مربوط به اين رسانه‌ها و چگونگي همكاري با آن‌ها در حال حاضر منتشر نمي‌شود.

دانيل دامشيت ‌برگ كه پيش‌تر سخنگوي ويكي‌ ليكس نيز بود اظهار كرد: مرحله آزمايشي فعاليت اين وب‌سايت طي چند هفته آينده آغاز مي‌شود؛ مرحله دوم آزمايشي نيز در تابستان آغاز مي‌شود و اميدواريم تا پايان سال اين وب سايت به‌طور كامل به افشاي اسناد محرمانه بپردازد.

برخلاف ويكي‌ليكس كه اسناد محرمانه را برروي وب‌سايت منتشر مي‌كرد و آن‌ها را در دسترس رسانه‌هاي منتخب قرار مي‌داد، وب سايت Openleaks به افشاگران اين اجازه را مي‌دهد تا رسانه يا سازماني را كه قرار است اسنادي منتشر كنند انتخاب كنند.

دامشيت‌ تصريح كرد: ما تنها يك مكانيسم براي دريافت اسناد از منابع هستيم و خود اين منابع تصميم مي‌گيرند كه اين اسناد بايد به دست چه رسانه‌هاي برسد. درواقع ما يك مكانيسم بي‌طرف هستيم.