گوگل جلوي انتشار هرزنامه‌ها و سرقت‌هاي اينترنتي را می گیرد

به گزارش لیزنا به نقل از همكاران سيستم، گوگل همکاري‌هاي جديدي را با شرکت ياهو، سايت نرم‌افزاري Tucows  و مرکز فيلترينگ Cloudmark آغاز کرده است که به موجب قرارداد منعقد شده بين آنها غول جست‌وجوگرهاي اينترنتي دنيا از سرويس جديد مرکز Return Path موسوم به Domain Assurance استفاده مي‌کند تا جلوي انتشار هرزنامه‌ها و سرقت‌هاي اينترنتي را بگيرد.
اين سرويس که بر مبناي مشاهدات هوشمند اينترنتي ساخته شده است. با توجه به اينکه سيستم مدرن ارسال پست الکترونيک بر اساس فناوري‌هاي جديد بازبيني از جمله Sender Policy Framework(SPF) و DomainKeys Identified Mail(DKIM) عمل مي‌کند، شرکت‌ها دسترسي بسيار محدودي براي مانيتورينگ فرآيند ارسال پست الکترونيک و شناسايي مشکلات پيرامون دارند. اما گوگل با اقدام جديد خود سعي دارد دسترسي بيشتري به اين فضا داشته باشد و با دقت بالاتر جلوي هرگونه آسيب‌رساني در اين زمينه را بگيرد.

در سيستم مدرن در برخي موارد مراکز ارايه دهنده خدمات اينترنتي(ISP) ممکن است جلوي ارسال پست الکترونيکي درست و غير آلوده را بگيرند، زيرا به صورت دقيق توسط سيستم مورد تصديق قرار نگرفته است. همچنين ممکن است که سيستم مدرن به دليل عدم شناسايي دقيق برنامه آلوده، جلوي انتشار براي پست‌هاي الکترونيکي را نگيرد. هرزنامه‌نويسان با استفاده از اين شکاف طي ماه‌هاي گذشته سعي کرده‌اند به سيستم‌هاي الکترونيکي شخصي کاربران دسترسي پيدا کنند و از اين طريق حساب‌هاي الکترونيکي آن‌ها را مورد سرقت قرار دهند.
آن دسته از سازمان‌هايي که برنامه Domain Assurance را مورد استفاده قرار مي‌دهند،‌ پست‌هاي الکترونيکي تصديق شده را از طريق آدرس‌هاي IP و دامنه‌هاي اينترنتي تاييد شده بازبيني مي‌کنند. اين فرآيند مي‌تواند جلوي پست‌هاي الکترونيکي بسته شده را که ISP اجازه ارسال آنها را نداده، بگيرد. لازم به ذکر است که شرکت گوگل نيز بر اساس اقدام جديد فرآيند مذکور را انجام مي‌دهد.