افزایش شمارگان کتاب‌های کانون پرورش در سال جدید

به گزارش لیزنا به نقل از روابط عمومی کانون، سیدصادق رضایی هم‌زمان با 14 فروردین روز جهانی کتاب کودک و در نخستین جلسه‌ی عمومی گفت‌و‌گو با کارکنان کانون در سال 1390 با بیان این مطلب همچنین گفت که به زودی کار ترجمه‌ی کتاب‌های کانون به زبان‌های مختلف توسط کانون آغاز می‌شود و ما منتظر خرید حق مولف آثار خود توسط ناشران خارجی نخواهیم ماند.

وی در این نشست که در اولین روز فعالیت کاری کانون در سال جدید در سینما تئاتر کانون برگزار شد از ادامه انتشار رمان‌های ویژه‌ی نوجوانان در قالب طرح "رمان نوجوان امروز" نیز خبر داد.

رضایی به نام‌گذاری امسال به عنوان سال جهاد اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری نیز اشاره کرد و افزود: اقتصاد زیر ساخت تمامی فعالیت‌های فرهنگی است و کانون برای تحقق جهاد اقتصادی برنامه‌هایی طراحی خواهد کرد که به زودی در نشست‌های سراسری مدیران استان و ستاد کانون سراسر کشور در این باره تصمیم‌گیری خواهد شد و امیدوارم در حوزه‌ی فرهنگ و هنر و ادبیات شاهد ارایه‌ی بهترین و با کیفیت ترین فعالیت‌ها، برنامه‌ها و محصولات توسط کانون باشیم.

مدیرعامل کانون، عید نوروز را جشنی ایرانی، باستانی و اسلامی دانست و یادآور شد که این سنت نه تنها دارای نقطه‌ی منفی یا سیاهی نیست بلکه آن ‌قدر قابل دفاع بوده که به جشنی سرتاسر اسلامی تبدیل شده است.

وی در عین حال اظهار امیدواری کرد که سال جدید برای همه‌ی کودکان و نوجوانان در ایران سالی خوب و با برکت باشد و در عین حال جهان به گونه‌ای اداره شود که شاهد ریختن اشک از دیدگان هیچ کودک و نوجوانی در سراسر گیتی نباشیم.

رضایی رونمایی از عروسک عمو نوروز را در روزهای پایانی سال گذشته ـ با حمایت و حضور وزیر آموزش و پرورش ـ از جمله فعالیت‌های خوب کانون برای ترویج سنّت‌ها و آداب و رسوم نوروزی در میان کودکان و نوجوانان برشمرد.

وی در پایان از نام‌گذاری ساختمان مجتمع اصلی کانون در خیابان خالد اسلامبولی تهران به نام شهید کامبیز (یوسف) ملک‌شامران از نویسندگان کودک و نوجوان خبر داد و یادآوری کرد که بسیاری از برنامه‌ها و فعالیت‌های کانون نیز در آینده به نام این شهید دفاع مقدس مزیّن خواهد شد.

در این آیین همچنین علی گنج‌کریمی مدیر جدید روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون نیز در سخنانی کوتاه ضمن تبریک آغاز سال جدید به همکاران کانون و اظهار خوشحالی از تجدید دیدارها بعد از پایان تعطیلات نوروزی، اظهار امیدواری کرد که کانون در عرصه‌‌ی جهاد اقتصادی نیز ـ با توجه به سهم خود در تولیدات فرهنگی کشورـ به موفقیت دست یابد.