انتشارات تیمورزاده با حکم دیوان عدالت اداری غرفه‌اش را باز کرد

 

به گزارش لیزنا به نقل از مهر، این اقدام صبح امروز (20 اردیبهشت) 6 روز پس از شروع به کار نمایشگاه و با ارائه حکم دیوان عدالت اداری از سوی مسئولان غرفه انتشارات تیمورزاده در بخش دانشگاهی صورت گرفت.

شعبه 3 دیوان عدالت اداری با بررسی شکایت فرهاد تیمورزاده نجار، مدیر انتشارات تیمورزاده، روز گذشته (19 اردیبهشت) رای به بازگشایی غرفه این ناشر در بخش دانشگاهی داد.

در این رای آمده است: "با توجه به اوراق و محتویات پرونده نظر به اینکه در صورت اجرای دستور مورخه 13 اردیبهشت 1390 رئیس و مسئول حراست سالن بخش دانشگاهی نمایشگاه کتاب تهران، خسارت جبرا‌‌ن‌ناپذیری به شاکی وارد می شود، بنابراین با احراز تحقق شرایط مقرر در ماده 15 قانون دیوان عدالت اداری، دستور موقت مبنی بر توقیف عملیات اجرایی نسبت به دستور موصوف تا رسیدگی آن صادر و اعلام می گردد".

مدیر انتشارات تیمورزاده درباره بازگشایی غرفه‌اش در بخش ناشران دانشگاهی نمکایشگاه کتاب تهران گفت: من ساعت 16 دیروز این حکم را به مسئول سالن دادم اما اجازه بازگشایی غرفه را به من ندادند، ولی امروز صبح به غرفه آمدم و فعالیت خودمان را آغاز کرده‌ایم.

فرهاد تیمورزاده گفت: ممانعت از فعالیت ما در نمایشگاه اقدامی غیرقانونی بود و به همین خاطر من موضوع را از طریق مراجع قضایی پیگیری کردم تا اینکه دیروز دیوان عدالت اداری دستور به بازگشایی غرفه ما را صادر کرد.

وی در عین حال تاکید کرد: با توجه به رویکردی که در مدیریت نمایشگاه حاکم است، ما هنوز هم احساس امنیت نمی کنیم و می‌ترسیم هر لحظه بیایند و غرفه را ببندند.

مدیر انتشارات تیمورزاده در پاسخ به این سوال که "آیا به درخواست شما مبنی بر افزایش متراژ غرفه عمل شده است یا خیر؟" گفت: غرفه ما 93 متر بود، ولی در حال حاضر 118 متر مربع است. هرچند مسئولان گفته اند باید 25 متر از فضای غرفه را به چینش کتاب اختصاص دهیم و اگر بخواهیم این کار را بکنیم، عملاً امکان تردد مخاطبان را در غرفه از بین برده ایم.

تا این لحظه مسئولان نمایشگاه نسبت به ازسرگیری فعالیت انتشارات تیمورزاده در بخش دانشگاهی اظهار نظری نکرده اند.