خرامان از دبيری انجمن نويسندگان كودك خداحافظی کرد

 

به گزارش لیزنا به نقل از روابط عمومی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، "خوشبختانه انجمن نويسندگان كودك و نوجوان در مسير پيشرفت قرار دارد. اميدوارم اين حركت رو به جلو همچنان ادامه داشته باشد و من هم هركاری كه از دستم بربيايد، در اين زمينه انجام خواهم داد."

اين حرف‌های مصطفی خرامان، دبير پيشين انجمن نويسندگان كودك و نوجوان است كه به‌تازگی از مسئوليت دبيري كناره‌گيری كرده و سكان را به محمود برآبادی سپرده است. البته خرامان همچنان عضو هيأت مديره‌ی انجمن است و به‌گفته‌ی خودش «بدون غيبت» در جلسه‌های هفتگي شركت می‌كند.

وی همچنین درباره علت کناره گیری از سمت دبیری انجمن گفته است: " اين يك تصميم شخصي بود و واقعيت اين است كه از اين‌نظر هيچ مشكلي در انجمن نبود و دوستان هيأت مديره هم خيلي به من لطف داشتند. خودم هم دوست داشتم مي‌توانستم همچنان در اين سمت به فعاليت ادامه دهم و كارهايي را كه شروع كرده بوديم، به‌كمك دوستان به سرانجام برسانم؛ فعاليت‌هايي مثل توافقي كه با بنياد فارابي داشتيم و همكاري با صبا يا كارهايي كه درباره‌ي ثبت شركت‌ها انجام داده بوديم. دوست نداشتم كه با كناره‌گيري من اين فعاليت‌ها نيمه‌كاره رها شود، اما به‌خاطر قبول مسئوليت سرپرستي نويسندگان در يك برنامه‌ي تلويزيوني واقعاً وقت خالي برايم باقي نمانده بود. بنابراين تنها بايد اسم دبير را به دوش مي‌كشيدم و رسماً به انجام كاري نمي‌رسيدم. اين شد كه ترجيح دادم اين مسئوليت را به دست كسي ديگر بسپارم كه وقت كافي برايش داشته باشد. البته اين مژده را هم بدهم كه قول داده‌ام برنامه‌هاي ناتمامي را كه در اين يك سال به انجام نرسيده، به نتيجه برسانم."

محمود برآبادي، نويسنده حوزه ادبيات كودك و نوجوانان تاکنون آثاري چون «جامي»، «ابوريحان بيروني»، «اميراسماعيل ساماني»، «كار مربيان مهد كودك (راهنماي آموزش ايمني ترافيك به كودكان)»، «تاجيكستان» و «حكايت‌هاي شيرين از گنجينه ادب پارسي» را منتشر کرده است.