کتاب صوتی «سلاخ خانه شماره پنج»

 

به گزارش لیزنا، اولین تجربه  انتشارات روشنگران و مطالعات زنان در زمینه  کتاب گویا با کتاب «سلاخ خانه ی شماره پنج» نوشته ی «کورت ونه گات جونیر» آغاز شده است.

 

این کتاب توسط علی اصغر بهرامی ترجمه شده و پژمان ابوالقاسمی نیز به عنوان راوی و کارگردان در پروژه ی صوتی کردنِ کتاب نقش داشته است.

 

لازم به ذکر است، «کورت ونه گات» متولد یازدهم نوامبر 1922، از جمله داستان نویسان آمریکایی بود که شهرت خود را به خاطر زمینه های کاری اش در کمدی سیاه، طنز و علمی - تخیلی به دست آورد. وی درحالی روز یازدهم آوریل 2007 در سن 84 سالگی در منهتن نیویورک درگذشت که چند هفته پیش از آن بر اثر سقوط از ارتفاع، دچار ضربه ی مغزی شده بود.

 

رمان «صبحانه ی قهرمانان» (1973) یکی از پرفروش ترین آثار او بود که به همراه «گهواره ی گربه» (1963) بیش از پیش نام او را بر سر زبان ها انداخت. از دیگر رمان های این نویسنده ی سرشناس می توان به «شب مادر» (1961)، «خدا شما را بیامرزد آقای رزواتر» (1965)، «اسلپ استیک» (1976)، «محبوس» (1979)، «مجمع الجزایر گالاپاگوس» (1985) و «ریش آبی» (1987) اشاره کرد. او همچنین چهار مجموعه  داستان کوتاه از خود به جای گذاشت.