کد خبر: 18652
تاریخ انتشار: دوشنبه, 20 بهمن 1393 - 15:04

داخلی

»

اخبار کتاب

یارانه کتاب کودک پیش بینی شود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، از مسئولان امور کودک خواست تا با برنامه ریزی صحیح، یارانه هایی برای کتاب گروه های سنی کودک و خردسال پیش بینی کنند.
یارانه کتاب کودک پیش بینی شود

 

به گزارش لیزنا، لاله افتخاری با تاکید بر اهمیت نهادینه سازی فرهنگ کتاب خوانی از سنین خردسالی در افراد گفت: باید اهمیت نقش کتاب کودک، هم در خود این قشر نهادینه شود و هم برای خانواده ها فرهنگ سازی شود تا این مقوله را در برنامه های اصلی تربیتی و آموزشی خود قرار دهند؛  ضمن آن که متولیان و مسئولان امر نیز برنامه های مناسبی برای گسترش آن داشته باشند.


عضو هیئت رئیسه ی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، اجرای مناسب و هوشمندانه ی برنامه های مربوط به این موضوع را حائز اهمیت توصیف کرد و خواستار تهیه و تولید کتاب هایی با مضمون و محتوای مناسب و جاذبه های متنوع برای کودکان شد و افزود: مسئولانی که برای امور کودک برنامه ریزی می کنند، باید یارانه هایی برای این حوزه پیش بینی کنند و از نویسندگان مختلف بخواهند کتاب های مطلوب با قیمت مناسب و دارای جامعه ی هدف سنین کودکی، تهیه کنند.


این نماینده ی مجلس با اشاره به این که فرهنگ کتاب و کتاب خوانی در خانواده های ایرانی بالا نیست، تصریح کرد: اولین نتیجه ای که از عدم توجه به کتاب در میان خانواده های ایرانی ناشی می شود، کم رنگ شدن موضوع کتاب کودک است زیرا خود اعضای خانواده هم کتاب خوان نیستند و این در حالی است که در برخی کشورها برای کودک از 5،6 ماهگی کتاب هایی تهیه می کنند تا دست و چشم او با کتاب آشنا و به آن علاقه مند شود.


این نماینده در حاشیه  ی هفدهمین جشنواره ی کتاب کودک و نوجوان سخن می گفت؛ جشنواره ای که بخش نمایشگاهی آن، به مدت یک هفته کتاب های 47 ناشر را با تخفیف های 10 و 20 درصدی ارایه می  کند. 


افتخاری با ابراز تاسف از این که چنین مسایل و توجهاتی در کشور ما کم رنگ است، توضیح داد: برنامه ریزی برای گسترش فرهنگ کتاب خوانی امری لازم و ضروری است زیرا هر نوع برنامه ریزی و سرمایه گذاری امروز، فردا به بار خواهد نشست و بی توجهی به این مساله، صدمات غیرقابل بازگشتی خواهد داشت.


وی از مراکز فرهنگی هنری به عنوان مکان هایی که قابلیت اجرای برنامه های متنوع برای امور مربوط به کودک و خانواده به ویژه در حوزه ی کتاب را دارند، یاد کرد و گفت: برای این که کتاب کودک در سبد خانواده باشد مراکز کانون، فرهنگسراها و دیگر دستگاه های متولی همچون وزارت ارشاد و شهرداری ها باید توجه لازم را نشان دهند و در این عرصه فعال باشند.


بر اساس اعلام در گفت وگو با اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، درباره ی نقش مجلس در این خصوص بیان کرد: مجلس می تواند در خصوص تامین بودجه ی لازم در این حوزه کمک کند یا با حمایت های فرهنگی، مسئولان مربوطه را هدایت کند تا در این راستا حرکت کنند.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: