کد خبر: 18659
تاریخ انتشار: دوشنبه, 20 بهمن 1393 - 20:00

داخلی

»

اخبار کتاب

نقد «گفتمان نجات بخشی در ایران عصر صفوی»

بیست و هفتمین نشست از سلسله نشست‌های خانه نقد کتاب ایران به نقد و بررسی کتاب «گفتمان نجات بخشی در ایران عصر صفوی» اختصاص دارد.
نقد «گفتمان نجات بخشی در ایران عصر صفوی»

 

به گزارش لیزنا، این نشست با حضور نسیم خلیلی (نویسنده)، محمد کاظم رحمتی، سیدسعید میرمحمد صادق و حسین زرینی روز سه‌شنبه بیست و یکم بهمن ماه  از ساعت 16 در سرای اهل قلم برگزار می‌شود.

 

کتاب حاضر نگاهی نو به تاریخ اجتماعی و فکری عصر صفوی است. تاریخ‌نگاری مرسوم و متعارف بیشتر با رویکردی سیاسی – مذهبی رخدادهای این دورۀ تأثیرگذار را بررسی کرده و در این میان عرصه‌های اجتماعی و اندیشگی آن مغفول باقی مانده است. نویسنده که سال‌هاست در حوزۀ تاریخ ایران قلم می‌زند با رویکردی تازه از چارچوب‌های خشک و غیر متعارف تاریخ‌نگاری فراتر رفته و تلاش کرده است سه مضمون قهرمان‌جویی، موعود باوری و هزار گرایی را در تاریخ نگاری و ادبیات دورۀ صفوی، تحت عنوان « گفتمان نجات بخشی »، با روشی تحلیلی دنبال و بررسی کند.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: