کد خبر: 18660
تاریخ انتشار: دوشنبه, 20 بهمن 1393 - 20:03

داخلی

»

اخبار کتاب

نشست «خاطره نگاری انقلاب» در سرای اهل قلم

نشست «خاطره نگاری انقلاب با نگاهی به آثار محسن کاظمی» روز سه‌شنبه 21 بهمن ماه با حضور محسن کاظمی، سعید علامیان و علی اله سلیمی  از ساعت 14  در سرای اهل قلم برگزار خواهد شد.
نشست «خاطره نگاری انقلاب» در سرای اهل قلم

 

 

به گزارش لیزنا، محسن کاظمی، نویسنده و پژوهشگر تاریخ معاصر ایران از فعالان عرصه خاطره نگاری و تاریخ شفاهی به شمار می‌رود. کاظمی به سال ۱۳۴۸ در تهران زاده شد. پس از اخذ دیپلم در رشته اقتصاد در دانشگاه علامه طباطبائی پذیرفته شد و درجه کارشناسی اش را اخذ کرد.

 

وی در سال ۱۳۷۴ به عنوان وقایع نگار به هئیت معارف جنگ ارتش پیوست و تا سال ۱۳۷۷ در آنجا فعالیت داشت و سلسله گزارشهایی از سفرهای میدانی آن تهیه کرد. قسمتی از این گزارش‌ها تحت عنوان یادداشت‌های سفر شهید صیاد شیرازی در سال ۱۳۷۸ انتشار یافت.

 

او از سال ۱۳۷۴ با دفتر ادبیات انقلاب اسلامی به همکاری پرداخت و گفتگوها و مصاحبه‌هایی بدیع با شخصیت‌های سیاسی و مبارز انجام داد. از وی گزارش‌ها و مقالات بسیاری در جراید و نشریات منتشر شده‌است. برخی نوشته‌ها و مقالات تحقیقی وی در همایش‌ها و نشست‌های تخصصی ارائه شده‌است.از ویژگی‌های آثار وی می‌توان به نثر ساده و روان و محققانه اشاره کرد.

 

کتاب‌های «سال‌های بی‌قرار»، «احمد احمد»، «خاطرات مرضیه حدیدچی دباغ»، «خاطرات عزت شاهی» و «یادداشت‌های سفر شهید صیاد شیرازی»  از کتاب‌های این نویسنده پژوهشگر است.

 

نشست «خاطره نگاری انقلاب با نگاهی به آثار محسن کاظمی» در سرای اهل قلم برگزار خواهد شد.

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: