کد خبر: 18715
تاریخ انتشار: جمعه, 24 بهمن 1393 - 09:52

داخلی

»

اخبار کتاب

کاشان، نامزد پایتخت کتاب ایران

کاشان برای پایتختی کتاب ایران در فهرست 10 نامزد نهایی معرفی به یونسکو قرار گرفت .
کاشان، نامزد پایتخت کتاب ایران

 

حسین معافی، معاون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان گفت : شهرهای کرمانشاه، بوشهر، قم، تبریز، گنبدکاووس، شهرکرد، نیشابور، اهواز، یزد و کاشان نامزد پایتخت کتاب ایران شده اند.



وی افزود: با فراخوان سراسری وزارت فرهنگ و اسلامی 60 شهر کشور طرح های خود را برای گرفتن عنوان پایتخت کتاب ایران ارایه کرده اند.



معافی افزود: با توجه به اینکه یک شهر برای پایتخت جهانی کتاب توسط سازمان جهانی یونسکو معرفی خواهد شد، گفت: ایران ابتدا فراخوان انتخاب پایتخت کتاب ایران را براساس معیارهای یونسکو اعلام کرده است.



وی ادامه داد: پایتخت جهانی کتاب، عنوانی است که همه ساله از سوی یونسکو به شهری که در راستای تقویت جایگاه کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی و رعایت قانون کپی رایت فعالیت چشمگیری داشته باشد، داده می شود.



معاون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان با بیان اینکه یکی از اهداف این طرح ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارزیابی شهرهای مختلف ایران است، گفت: ارایه ایده های خلاق و جدید در عرصه کتابخوانی توسط این اداره با مشارکت بخش خصوصی از دلایل قرارگرفتن کاشان در بین 10 نامزد نهایی انتخاب پایتخت کتاب ایران است.



معافی بیان کرد: پیشینه تاریخی و فرهنگی کاشان و داشتن مفاخر و مشاهیر زیادی همچون 'بابا افضل'، 'ملا احمد نراقی'، 'فیض کاشانی'، 'محتشم' و 'سهراب سپهری' و جمعیت بالای دانش آموزی و دانشجویی می تواند در معرفی این شهر بعنوان پایتخت کتاب ایران موثر باشد.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: