کاشان، نامزد پایتخت کتاب ایران

 

حسین معافی، معاون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان گفت : شهرهای کرمانشاه، بوشهر، قم، تبریز، گنبدکاووس، شهرکرد، نیشابور، اهواز، یزد و کاشان نامزد پایتخت کتاب ایران شده اند.



وی افزود: با فراخوان سراسری وزارت فرهنگ و اسلامی 60 شهر کشور طرح های خود را برای گرفتن عنوان پایتخت کتاب ایران ارایه کرده اند.



معافی افزود: با توجه به اینکه یک شهر برای پایتخت جهانی کتاب توسط سازمان جهانی یونسکو معرفی خواهد شد، گفت: ایران ابتدا فراخوان انتخاب پایتخت کتاب ایران را براساس معیارهای یونسکو اعلام کرده است.



وی ادامه داد: پایتخت جهانی کتاب، عنوانی است که همه ساله از سوی یونسکو به شهری که در راستای تقویت جایگاه کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی و رعایت قانون کپی رایت فعالیت چشمگیری داشته باشد، داده می شود.



معاون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان با بیان اینکه یکی از اهداف این طرح ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارزیابی شهرهای مختلف ایران است، گفت: ارایه ایده های خلاق و جدید در عرصه کتابخوانی توسط این اداره با مشارکت بخش خصوصی از دلایل قرارگرفتن کاشان در بین 10 نامزد نهایی انتخاب پایتخت کتاب ایران است.



معافی بیان کرد: پیشینه تاریخی و فرهنگی کاشان و داشتن مفاخر و مشاهیر زیادی همچون 'بابا افضل'، 'ملا احمد نراقی'، 'فیض کاشانی'، 'محتشم' و 'سهراب سپهری' و جمعیت بالای دانش آموزی و دانشجویی می تواند در معرفی این شهر بعنوان پایتخت کتاب ایران موثر باشد.