کد خبر: 18734
تاریخ انتشار: شنبه, 25 بهمن 1393 - 19:28

داخلی

»

اخبار کتاب

پرمخاطب ترین نویسنده کتابخانه های انگلیس

«دوزخ» رمان پرفروش «دن براون» طی سال گذشته بیش‌تر از هر کتاب دیگری از کتابخانه‌های انگلستان امانت گرفته شده است.
پرمخاطب ترین نویسنده کتابخانه های انگلیس

 

به گزارش لیزنا، با بررسی آمار کتابخانه‌های سرتاسر انگلستان اعلام شد، دن براون با نگارش رمان‌های مشهوری چون «رمز داوینچی»، «فرشتگان و شیاطین»‌ و «دوزخ» عنوان پرطرفدارترین نویسنده را برای هشتمین سال متوالی از آن خود کرده است. براون با سه کتاب در میان فهرست 10 عنوان برتر این رده‌بندی قرار دارد. همچنین رمان «دوزخ» او در سال 2014 میلادی بیش‌تر از هر کتاب دیگری از کتابخانه‌ها امانت گرفته شده است.

 

این در حالی است که رمان «50 طیف خاکستری» که این روزها با اقتباس سینمایی‌اش شهرت بسیاری پیدا کرده‌، از فهرست 10 عنوان برتر حذف شده است. در این جدول شش کتاب متعلق به ادبیات کو دک هستند.

 

«جیمز پترسون» از دیگر نویسندگانی است که کتاب‌هایش در کتابخانه‌های انگلیسی هواداران زیادی دارند. او 13 کتاب در میان 100 کتاب محبوب کتاب‌خوانان دارد.

 

کتاب‌های براون در کل بیش از 200 میلیون نسخه فروش داشته‌اند و تاکنون به 55 زبان برگردانده شده‌اند. «قلعه‌ دیجیتال» (1998)، «نقطه‌ فریب» (2001)، «فرشتگان و شیاطین» (2002)، «رمز داوینچی» (2003)، «نماد گم‌شده» (2009) و «دوزخ» (2013) از مهم‌ترین کتاب‌های براون هستند که طرفداران بسیاری در دنیا دارند.

 

به گزارش بی‌بی‌سی،‌ «رمز داوینچی» و «فرشتگان و شیاطین» در سال‌های 2006 و 2009 مورد اقتباس سینمایی قرار گرفتند و نقش اصلی آن‌ها را «تام هنکس» ستاره‌ هالیوودی ایفا کرد. «دوزخ» جدیدترین رمان پرفروش براون است که قرار است فیلم آن سال 2016 میلادی به روی پرده‌ها برود.

 

چندی پیش «سونی پیکچرز» اعلام کرد، فیلم اقتباسی «دوزخ» با درخشش تام هنکس که پیش‌تر قرار بود در هجدهم دسامبر 2015 روی پرده برود، تا سال 2016 اکران نخواهد شد.

 

«ران هوارد» کارگردان «دوزخ» است که فیلمنامه آن را «دیوید کوپ» به همراه «برایان گریزر» براساس رمان براون به نگارش درآورده است. همکاری پیشین این گروه «رمز داوینچی» بود که در سال 2006 فروشی 758 میلیون دلاری را کسب کرد. قسمت دوم مجموعه رمان‌های براون که «فرشتگان و شیاطین» نام داشت هم سال 2009 مورد اقتباس قرار گرفت و فروشی 486 میلیون دلاری را نصیب این گروه فیلمسازی کرد.

 

کمپانی «سونی» که حق ساخت فیلم اقتباسی از رمان‌های براون را بر عهده دارد، مراحل پیش‌تولید ساخت فیلم دیگری براساس رمان «آخرین نماد» دیگر کتاب دن براون را نیز آغاز کرده است.

برچسب ها :
کتابدار نهادی
|
Iran
|
1393/11/27 - 13:35
0
0
ای کاش ما هم تو کتابخونه مون 2 تا از این کتابا داشتیم!!
خواننده
|
Iran
|
1393/11/26 - 12:38
0
1
سلام و سپاس بابت درج این خبر.
Dan Brown نویسنده‌ای آمریکایی است نه انگلیسی.
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: