کتاب «شغل های کتابداری و علم اطلاعات» منتشر شد

 

 

به گزارش لیزنا، این کتاب در واقع راهنمایی برای پیشرفت و حضور متخصصان علم اطلاعات و دانش شناسی در حوزه‏ های جدید و متنوع شغلی این حرفه است. همچنین برای تمامی حرفه‌مندان کتابخانه ‏ای اعم از افرادی که به تازگی وارد این حرفه شده‌اند، متخصصان نیمه حرفه‏ ای که در ساختن یک مسیر شغلی بهتر گام برمی‏ دارند، و کتابداران و متخصصان علم اطلاعات که در جستجوی انتخاب‏ های شغلی بیشتر هستند مناسب است. 

 

این کتاب مراحل و راهبردهای اساسی شغلی را در قالب یک راهنمای فصل به فصل با یک نگاه جامع ارائه می ‏دهد و برای هر فصل، منابع اطلاعاتی مناسب را جهت کمک به رشد در این حرفه معرفی می‏ کند. 

 

نویسنده سعی می ‏کند به پررنگ نمودن مسائل مهم هر مرحله از این حرفه و ارائه بینش‏ هایی برای انتخاب هوشمندانه شغلی، که طی مسیر حرفه‏ ای با آن روبه رو می ‏شوید، بپردازد.

 

علاوه بر این، در کتاب حاضر به مسائلی همچون برندسازی، ایجاد شبکه‌های حرفه‌ای، کاریابی و کارآفرینی پرداخته شده است و نیز سرشار از ایده های بکر در این زمینه می باشد.

 

نویسنده کتاب

 

جی.کیم دوریتی بنیان‏گذار و مدیر عامل یک موسسه مشاوره اطلاعاتی است. وی هم‏چنین به تدریس و نگارش در موضوعاتی چون کارآفرینی و شغل‏ های جایگزین برای دانشجویان و متخصصان کتابداری و علم اطلاعات ‏پرداخته است.

 

ضرورت ترجمه این کتاب

 

ترجمه کتابی درباره مسائل شغلی و کارآفرینی در حوزه علم اطلاعات و دانش‌شناسی نیاز امروز حرفه‏ مندان این رشته است تا با کمترین امکانات و بودجه‌ها نیز قادر به حضوری پررنگ باشند. چنین کتابی می‏ تواند به عنوان یک منبع کاربردی و راهنما در کشوی میز هر کتابدار و متخصص اطلاعاتی یافت شود. 

 

با خواندن این کتاب قطعاً افق‏ های جدیدی رو به کتابداران و مدیران شاغل؛ اساتید و دانشجویان؛ و کارجویان این رشته گشوده خواهد شد که در اعتلای مسیر حرفه ‏ای و زندگی شغلی آنها موثر خواهد بود.

 

خواندن این کتاب برای افراد پویا و حرفه‌ای تمام رشته‌های تحصیلی بسیار مناسب است و توصیه می‌شود.