بیش از 310 اثر در مرحله داوری نهمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی

 

 به گزارش لیزنا، دبیر اجرایی جشنواره بین المللی انتخاب کتاب سال رضوی اظهار داشت: با پایان مهلت ارسال آثار برای نهمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی(16 تیرماه)، بیش از 310 اثر داخلی و خارجی به زبان‌هایی همچون فارسی، عربی، انگلیسی، اسپانیایی، کردی، ترکی آذربایجانی، کره ای، نروژی و ... از کشورهایی همچون لبنان، کره جنوبی، نروژ، الجزابر، هند، دانمارک و ... به دبیرخانه نهمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی رسیده است.


قیصری نیک بیان کرد: آثار ارسالی به جشنواره شامل 242 کتاب، 14 پایان نامه، 42 اثر شایسته چاپ و 16 کتاب دیجیتال می باشد. در مجموع آثار رسیده، 42 اثر به زبان های غیر فارسی است که حسب نظر شورای سیاستگذاری جشنواره برای پنج گروه داوری جهت ارزیابی آثار و معرفی برترین های حوزه رضوی ارسال شده است.


وی با بیان اینکه بیشترین آثار ارسالی در حوزه علوم و معارف و تاریخ و سیره رضوی است، افزود: بخش مهمی از آثار رسیده به دبیرخانه، در بخش کتاب شامل محورهای علوم و معارف رضوی، تاریخ و سیره رضوی، داستان، کودک و نوجوان، ترجمه و زبان‌های خارجی، و ... بوده و تعدادی اثر نیز مربوط به سه بخش « کتاب دیجیتال»، «پایان‌نامه» و «آثار شایسته چاپ» است.

قیصری نیک، هدف از برگزاری این جشنواره را اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌ّهای علمی، هنری و پژوهشی مرتبط با سیره، زندگی و ابعاد مختلف شخصیت حضرت رضا(ع) و شناسایی، تجلیل و حمایت از تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه فرهنگ رضوی و کمک به انتشار گسترده آن‌ها دانست و بیان کرد: نهمین جشنواره بین‌المللی انتخاب کتاب سال رضوی، با موضوع امام رضا(ع) و خاندان آن حضرت شامل حضرت موسی الکاظم، حضرت جوادالائمه، حسین بن موسی الکاظم، احمد بن موسی الکاظم علیهم السلام و حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها در دهه کرامت در سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.