رونق کتابفروشی‌ها با نسخه جدید هری پاتر/ هواداران پاتر پشت در کتاب‌فروشی‌ها صف بستند

  به گزارش لیزنا کتاب هشتم مجموعه هری پاتر ساعت ۱۲ دیشب به وقت محلی در لندن عرضه  و در شهر در سیدنی هواداران هری پاتر از ساعت  5.30 صبح پشت در کتاب‌فروشی‌ها صف بستند تا این کتاب را خریداری کنند.

 

کتاب هری پاتر 9 سال پیش عنوان بالاترین میزان پیش‌ خرید یک کتاب را در سال 2007 از آن خود کرد و امسال نیز ناشران برآورد می کنند تا نسخه جدید این کتاب عنوان کتاب پرفروش سال را به خود اختصاص دهد.

از ساعات اولیه انتشار این کتاب موجی از طرفداران  به تعداد فراوان نسخه جدید این کتاب را خریداری کردند و همانجا مشغول خواندن آن شدند.

 داستان این کتاب به  ۱۹ سال پس از رویدادهای "هری پاتر و یادگاران مرگ" برمی گردد. اگرچه او هنوز با مشکلات گذشته دست و پنجه نرم می کند اما وقایع جدیدی در زندگی او در رخ داده  است که سیر زندگی او را تغییر می دهد.

شرکت بارنز اند نوبل بزرگترین کمپانی خرده‌فروشی کتاب اعلام کرد:  از زمانی که اعلام شد این کتاب منتشر می‌شود، همه می‌خواستند آن را تهیه کنند و همزمان با انتشار این کتاب نمایشی به همین عنوان در در لندن به صحنه رفته است.

 

وی اضافه می کند: من موضوع این کتاب را سرگرمی همراه با نبرد و دوستی بین دانشجویان دانشگاهی خیالی در ذهنم ترسیم کردم و از این بابت که اثر خیالی من مورد توجه اهالی سینما قرار گرفته و فیلم خوبی از آن ساخته شده باعث افتخار است.

جی.کی. رولینگ نویسنده این مجموعه در این رابطه می گوید: زمانی که من شروع به نوشتن این کتاب تخیلی  کردم هرگز فکر نمی کردم که این کتاب عنوان پر فروش ترین مجموعه خیالی در دنیا محسوب شود و من از این بابت بسیار خرسندم که توانستم کودکان و نوجوانان زیادی جلب داستان های من شدده اند.

 

 آمارها نشان می دهد انتشار کتاب هری پاتر  بازار کتاب را به تکان داد و آمازون اعلام کرده ۸۲ درصد فروش کتاب با انتشار نسخه جدید هری پاتر در کشور افزایش یافته است.