بازدید خبرنگاران از دو چاپخانه‌ در آستانه روز ملی صنعت چاپ

 به گزارش لیزنا، در این بازدید محمدحسن فکری دبیر شانزدهمین جشنواره صنعت چاپ و جمعی از کارشناسان اداره کل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشتند.

 

خبرنگاران در این بازدید از بخش‌های مختلف چاپخانه‌های «پردازش تصویر رایان» و «نگار رسام جاوید» بازدید کردند. چاپخانه «پردازش تصویر رایان» از سال 1382 فعالیت خود را آغاز کرد و هم اکنون با حضور 300 نیرو و متخصص در حوزه چاپ امنیتی، چاپ هولوگرام و چاپ کتاب به فعالیت می‌پردازد.

 

همچنین چاپخانه «نگار رسام جاوید» نیز از سال 1384 کار خود را آغاز کرد و با 250 پرسنل در حوزه چاپ امنیتی، چاپ امنیتی و چاپ دیجیتال، چاپ هوشمند به فعالیت می‌پردازد.

 در این دیدار خبرنگاران حوزه کتاب با بخش‌های مختلف چاپخانه‌ها آشنا شدند و در جریان مراحل پیش از چاپ و چاپ و بسته‌بندی قرار گرفتند.

 

نامگذاري روز 11 شهريورماه به‌عنوان روز ملي صنعت چاپ در تقویم ایرانیان در سال 1382 و با تلاش‌ اسدالله جامي (مدير كل وقت دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) انجام شد. در آن زمان اهالی صنعت چاپ به شوراي فرهنگ عمومي درخواست‌ دادند و توضيحات بسياري براي لزوم ورود اين روز در تقويم مطرح کردند تا در نهايت اين شورا به اين جمع‌بندي رسيد كه روز ملي صنعت چاپ به رسميت شناخته شود و این‌گونه 11 شهریورماه به‌عنوان روز ملی صنعت چاپ در تقویم نامگذاری شد.