انتشارات علمی و فرهنگی منتشر کرد
کتاب «کمیک‌ها ، مانگاها و رمان‌های مصور»

به گزارش لیزنا، بر  اساس اعلام روابط عمومی انتشارات علمی و فرهنگی، این کتاب را رابرت اس . پترسن نوشته و مهرداد گروسی به فارسی برگردانده است . «کمیک‌ها، مانگاها، و رمان‌های مصور» تاریخ روایت‌های تصویری و روند پیشرفت و پیچیده‌تر شدن و تبدیل آن‌ها به کمیک‌ها و مانگاها و رمان‌های تصویری امروزی را تشریح کرده است و به طریق دانشنامه‌ای حجم زیادی از اطلاعات در این خصوص را در اختیار خواننده می‌گذارد.

 در مجموع نویسنده به دنبال آن است تا نشان دهد تاریخ بهم پیوستۀ وسیع و عمیقی از هنر روایی در دنیای باستان وجود داشته است که تا دوران مدرن نیز ادامه یافته و همچنان نیز ادامه خواهد داشت.

کتاب هم چنین بر این باور است که قطعا کمیک‌ها به صورت یک‌جا و تمام و کمال و در نتیجه یک ابتکار یا پیشرفت تکنولوژیک منفرد به دست نیامده‌اند، بلکه حاصل تغییراتی کند و گسترده در ادبیات بصری هستند که طی قرن‌ها و در بین صدها هنرمند در نقاط مختلف دنیا اتفاق افتاده‌اند.

در مراسم رونمایی از این کتاب، مهرداد گروسی، مترجم کتاب و سید مسعود صفوی، تهیه‌کننده و متخصص انیمیشن برای حاضران سخنرانی می‌کنند.

شایان ذکر است انتشارات علمی و فرهنگی در برنامۀ «عصر فرهنگ» که عصر هر دوشنبه برگزار می‌شود ،با حضور اهالی فرهنگ و اندیشه به رونمایی از جدید‌ترین آثار خود می‌پردازد.

 دوشنبه‌های فرهنگی در فروشگاه شماره 2 این ناشر واقع در خیابان کریم‍خان ، بین قائم مقام فراهانی و خردمند برگزار می‌شود و حضور برای عموم علاقمندان آزاد است.