نامزدهای راه یافته در بخش داستان و رمان به جشنواره‌ کتاب کودک و نوجوان

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام  روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان، هیات داوران بخش داستان تالیفی پس از بررسی 517 اثر در بخش خردسال، کودک و نوجوان «نی‌نی توی تور عنکبوت» نوشته‌ اعظم مهدوی و «این طوری» نوشته‌ محمدرضا شمس از انتشارات علمی و  فرهنگی و «به‌!‌به!» نوشته‌ سمانه قاسمی از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را به عنوان داستان‌های منتخب بخش خردسال معرفی کردند.

«دوست بزرگ» نوشته‌ بابک صابری از انتشارات کتاب نیستان، «هشت‌پا» نوشته‌ محمدرضا شمس از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و «ساندویج ساز مودم اسبی‌باف» نوشته‌ مهدی رجبی انتشارات افق نامزدهای بخش داستان کودک هستند.

همچنین «گوانجی و 360 درجه جادویی» نوشته‌ الهام مزارعی از انتشارات پیدایش، «مامان ببر نبود» نوشته‌ اعظم مهدوی از انتشارات چکه و «آوازهای نارنجی» نوشته‌ عبدالمجید نجفی از مؤسسه فرهنگی منادی تربیت در بخش رمان کودک به‌عنوان نامزد شناخته شدند.

همچنین «حبیب و میرزا شیپور»، نوشته‌ مهدی میرکیایی انتشارات پیدایش، «امپراتور کوتوله‌ سرزمین لی‌لی‌پوت» نوشته‌ جمشید خانیان و «خواهران تاریک» نوشته‌ مهدی رجبی از انتشارات افق نیز نامزدهای این بخش هستند.

گفتنی است در بخش نگاه ویژه به محیط زیست و مسأله آب، آثاری به دبیرخانه‌ جشنواره رسیده بود که پس از داوری این آثار در بخش‌های شعر، داستان تألیف و ترجمه و علمی ‌آموزشی به رقابت پایانی پرداخته‌اند.

«قصه‌های لاک‌پشت خلیج فارس» نوشته‌ خاتون شهرآشوب از انتشارات فرهنگ مردم، «سقوط به اعماق زمین» نوشته‌ مهدی خانی از انتشارات آوای قلمُ و «لحظه‌ پرواز» نوشته‌ سرور پوریا از انتشارات آوای قلم نامزدهای این بخش در حوزه‌ کودک هستند.

در بخش نگاه ویژه به محیط زیست و مسأله آب، عباس عبدی، نویسنده رمان «هنگام لاک‌پشت‌ها»، عباس جهانگیریان مولف رمان «سایه‌ی هیولا» و عبدالرحمان اونِق نویسنده «فریاد آق‌اویلی» به مرحله پایانی این جشنواره راه یافته‌اند.
آیین اهدای جوایز هجدهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دوم دی ماه با دبیری جواد محقق در تبریز انجام می‌گیرد. این جشنواره در ۹ بخش شعر، داستان تالیف، داستان ترجمه، علمی آموزشی، دینی، بازنویسی، زندگی‌نامه، نمایش‌نامه و تصویرگری، گرافیک و طراحی جلد برگزار می‌شود.