خانه کتاب برگزار می‌کند
نقد و بررسی کتاب «دایره‌های مینایی؛ پژوهشی در تاریخ کیهان‌شناسی در تمدن اسلامی»

به گزارش لیزنا، طبق اعلام روابط عمومی خانه کتاب، برای پاسخ به سوالات و پرسش‌هایی درباره تحولات علمی و تبادل نظرهای رایج در نجوم تمدن اسلامی نیاز به پژوهش‌هایی مبتنی بر نسخ خطی به جامانده و آخرین دستاوردهای مورخان دانشگاهی علم قدیم است.

مانند سوال در مورد اینکه کیهان‌شناسی علمی از چه زمان پاگرفت و در یونان و تمدن اسلامی تا چه حد از روش تجربی و ریاضی استفاده می‌کرد و چقدر تحت تأثیر فلسفه طبیعی بود؟

کتاب حاضر نتایج این پژوهش ها را در کنار پژوهش‌هایی جدید‌تر برای متخصصان و غیر متخصصان علاقمند به رشته تاریخ علم معرفی می‌کند.

مخاطب این کتاب افرادی هستند که به تاریخ تحولات علوم در گذشته‌های دور و نزدیک دلبسته‌اند یا می‌خواهند با دستاوردهای فکری و فرهنگی تمدن اسلامی در حوزه علم هیئت آشنا شوند.

در این نشست حسین معصومی همدانی، حنیف قلندری و  امیرمحمد گمینی کتاب«دایره های مینایی؛ پژوهشی در تاریخ کیهان شناسی در تمدن اسلامی» را نقد و بررسی می کنند.

 این نشست فردا، دوشنبه، 6 دی ماه، ساعت 16 تا 18 در سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب به نشانی خيابان انقلاب، خيابان فلسطين جنوبي، كوچه خواجه نصير، پلاك 2 برگزار مي‌شود.