مجید صحاف
بدنه دانشگاهی باید به بدنه سنتی نشر گره زده شود

به گزارش خبرنگار لیزنا، مجید صحاف، رئیس دومین همایش ملی کتاب و نشر گفت: وقتی خلاها و وجود فاصله زیاد بدنه نشر به مثابه دانش تجربی صنعت نشر و بدنی علمی به مثابه دانش علمی در حوزه نشر و کتاب و کتابخوانی به ذهن رسید مطمین بودم که تاسیس دبیرخانه این همایش مورد استقبال اهالی این حوزه قرار می گیرد.

وی افزود: ما باید در زمینه های سخت افزاری مثل ساخت کتابخانه، تولید کتاب، یارانه دولتی و غیره و زمینه‌های نرم افزاری مانند فرهنگ مطالعه، نیازسنجی مخاطب، تبلیغات و بازاریابی، مصرف و فروش کتاب به دنبال تحول اساسی باشیم.

به گفته رییس دومین همایش ملی کتاب و نشر، این تحول تنها با نگاه به ظرفیت‌های درونی و بومی از یک طرف و التزام به نگاه علمی از سوی دیگر حاصل می شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت ها و دانش های بی بدیلی در حوزه نشر نهفته است، عنوان کرد: باید در قلمرو علمی این ظرفیتها متمرکز شده تا آینده پر از بحران و چالش های نشر را مدیریت کند.

صحاف بیان کرد: در این همایش که سال‌های آینده هم استمرار خواهد داشت افق نگاه این است که باید سعی کنیم بدنه دانشگاهی را به بدنی سنتی نشر گره زنیم و پژوهش‌‌های دانشگاهی را به سمت رفع آسیب‌های حوزه نشر سوق دهیم.

 

وی یادآور شد: بی شک تا رسیدن به قله راه بسیار است اما عزم تحقق این هدف جذب است و در این راه همراهی اهالی نشر را می طلبد.

خبرهای بعدی این نشست متعاقبا ارسال می‌شود.