کد خبر: 27808
تاریخ انتشار: دوشنبه, 16 اسفند 1395 - 11:46

داخلی

»

اخبار کتاب

نام 44 موسسه ایرانی در فهرست 185 موسسه برتر کشورهای جهان اسلام

منبع : لیزنا
نظام رتبه‌بندی کیفیت پژوهش «آی.تی.یو.» در ویرایش سال ۲۰۱۶ خود نام ۴۴ موسسه ایرانی را در فهرست ۱۸۵ موسسه برتر در کشورهای جهان اسلام قرار داده است.
نام 44 موسسه ایرانی در فهرست 185 موسسه برتر کشورهای جهان اسلام

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومي پژوهشگاه علوم و فناوري اطلاعات ايران، براساس گزارش سامانه «نما» در ویرایش ۲۰۱۶ نظام رتبه‌بندی کیفیت پژوهش «آی.تی.یو.»، ۴۸۶ مؤسسه ارزیابی شده‌اند که ۱۰۹ مؤسسه از ایران بوده است.

نظام رتبه‌بندی کیفیت پژوهش «آی.تی.یو.» مؤسسه‌های جهان اسلام را بر پایۀ پنج سنجۀ مرتبط با کیفیت ارزیابی و رتبۀ آنها را منتشر می‌کند.

 شمار و نسبت انتشارات در یک درصد ، ۱۰ درصد ، و ۵۰ درصد  نشریه‌های برتر، شمار و نسبت همکاری علمی بین مؤسسه‌های هم‌میهن (همکاری ملی)، و شمار و نسبت همکاری علمی جهانی (همکاری جهانی) سنجه‌های ارزیابی این نظام هستند.

دانشگاه تهران در سنجه‌های شمار و نسبت انتشارات در یک درصد، ۱۰ درصد، و ۵۰ درصد نشریه های برتر و هم‌چنین در همکاری علمی جهانی و دانشگاه علوم پزشکی تهران در همکاری علمی ملی جایگاه اول را در ایران به خود اختصاص داده‌اند.

ایران و ترکیه، هر کدام با ۴۴ مؤسسه، بیشترین شمار مؤسسه‌ها را در این نظام رتبه‌بندی دارند. مصر با ۱۷ مؤسسه، مالزی با ۱۷ مؤسسه، پاکستان با ۱۲ مؤسسه، و عربستان با ۱۰ مؤسسه در جایگاه‌های بعدی در این فهرست قرار دارند.

این نظام رتبه‌بندی داده‌های لازم برای ارزیابی مؤسسه‌ها را از نمایه‌نامۀ استنادی «اسکوپوس» گردآوری می‌کند.

گفتنی است، سامانۀ «نما» که توسط پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران و با پشتیبانی دبیرخانه شورای عالی علوم ، تحقیقات و فناوری راه‌اندازی شده و روزآمد می‌شود به پایش و گزارش جایگاه علم، فناوری، و نوآوری ایران در جهان می‌پردازد. این سامانه در نشانی رایگان در دسترس همگان است.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: