اثر جدید باربارا پارک در دست نوجوانان ایرانی

 به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی و امور ‌بین‌الملل کانون، ترجمه‌ کتاب «‌فارغ‌التحصیلی جیک مون» را شقایق قندهاری بر عهده داشته است.

این اثر درباره‌ پسر نوجوانی است که همراه با مادرش در کنار پدربزرگ زندگی می‌کنند. زندگی روال عادی‌اش را طی می‌کند؛ تا این که پدربزرگ جیک مون دچار آلزایمر می‌شود و همین اتفاق کلی روند زندگی جیک مون، مادرش و خانواده را دستخوش تغییرهای پیش‌بینی نشده و گاه ناخوشایندی می‌کند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

 «پس از اتفاقی که برای پدربزرگ رخ داد، مامان مرخصی گرفت تا چند هفته‌ای پیش او بماند. در پی آن خاله مارگریت هم تا مدتی پیش او ماند ولی بالاخره هر دو مجبور شدند به محل کارشان برگردند و یک مراقب تمام وقت استخدام کنند.»

مراقب کسی است که از افراد بیمار نگهداری می‌کند و لزومی ندارد که حتما پرستار باشد. ولی مراقب ما پرستار هم بود، پرستاری حرفه‌ای به اسم لانا! می‌دانم او یک پرستار حرفه‌ای بود، ‌چون در عمل محال بود بگوید: «من پرستار هستم»، بی آنکه حرفه‌ای را به آن اضافه نکند.»

این کتاب به تازگی از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شمارگان 5000 نسخه در 116 صفحه منتشر شده و 7هزار و 300 تومان قیمت دارد.