آغاز حرکت کتابخانه سیار روستایی رزن همدان از مهر1396

 به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، سید محمدرضا جوادی در اولین نشست خبری امسال که با محوریت اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در آستانه تابستان برگزار شد با اعلام این خبر گفت: این کتاب‌خانه سیار روستایی چهل و یکمین مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان همدان است.

وی در ادامه این نشست به تشریح برنامه‌های کانون همدان برای اوقات فراغت تابستان پرداخت و از اجرای ۳۲۰ برنامه با شعار شادی،‌ بالندگی و خلاقیت در این فصل خبر داد.

جوادی گفت: فعالیت‌ها از ۲۰ خرداد آغاز شده و مراکز کانون مطابق با آیین‌نامه‌ها، برنامه‌ریزی‌ها، فعالیت‌های تبلیغاتی و هماهنگی‌های صورت گرفته برنامه‌های متنوعی را به مخاطبان ارایه خواهند کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در ادامه یادآور شد: مهم‌ترین فعالیت‌ها در کارگاه‌های فرهنگی، هنری،‌ علمی، ادبی، دینی و سرگرمی‌های خلاقانه ارایه می‌شود.

جوادی هم‌چنین افزود: کارگاه‌های نقاشی،‌ خوش‌نویسی، ‌سفال‌گری،‌ سرود، ‌تئاتر، انیمیشن در بخش هنری، قصه‌گویی، بحث آزاد، کتاب و کتاب‌خوانی، ‌کاردستی در بخش فرهنگی و نقد ادبی،‌ مشاعره و... در بخش ادبی برگزار می‌شود.

وی در ادامه اظهار داشت برپایی کارگاه‌های نجوم،‌ معرفی و شناخت محیط اطراف، ویژه‌برنامه‌‌ی «بر بام فلک» و «دست‌سازه‌های من» از جمله فعالیت‌های علمی این دوره و روخوانی قرآن و آشنایی با احکام و... نیز در حوزه دینی ارایه می‌شود.

جوادی با بیان اینکه برگزاری اردوها و بازی‌های بومی و محلی از دیگر اقدام‌های کانون در اوقات فراغت تابستانی خواهد بود، مهم‌ترین ویژگی این دوره را نسبت به سال گذشته در عنوان کلی،‌ افزایش کمی و کیفی و نوع برنامه‌های اجرایی دانست.

مدیرکل کانون استان همدان در این نشست رسانه‌ای گزارش جامعی از فعالیت‌ها و برنامه‌های یک سال گذشته این مجموعه ارائه کرد و گفت: در حال حاضر ۵۴هزار کودک و نوجوان عضو مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان هستند و در طول سال از خدمات آن بهره‌مند می‌شوند.