100 عنوان از کتاب‌های کانون به پکن سفر می‌کنند

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، بیست و چهارمین دوره نمایشگاه کتاب پکن از تاریخ 1 تا 5 شهریور در حالی برگزار می‌شود که «ایران» میهمان ویژه‌ی این رویداد مهم فرهنگی است.

بر این اساس، کانون در کنار 12 ناشر و سه آژانس ادبی حضور خواهد یافت تا آثار فاخر ادبیات و تصویرگری ایران در حوزه‌ی کودک و نوجوان را به نمایش بگذارد.

شعار این نمایشگاه «ایران، رویای رنگین جاده ابریشم» است و فضایی 8 متری به انتشارات کانون اختصاص یافته است. کانون در این نمایشگاه با تنظیم قرار ملاقات‌های از پیش تعیین شده قصد دارد از این فرصت گرانبها برای معرفی نشر ایران و کتاب کودک به ناشران چینی استفاده کافی را ببرد.

در همین این راستا، کاتالوگ کتاب‌های جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال 2017 به زبان انگلیسی در حال آماده‌سازی است.

نمایشگاه کتاب پکن بزرگ‌ترین نمایشگاه کتاب در آسیاست و در واقع دروازه‌ای برای ورود به بازار نشر چین است.

بر اساس این خبر، در نمایشگاه سال گذشته بیش از 2هزار و 400 ناشر حضور داشته‌اند و حدود 300هزار نفر از غرفه‌های متعدد آن بازدید کرده‌اند. 

محور عمده برنامه‌ها و فعالیت‌های این نمایشگاه در حوزه نمایش و عرضه کتاب (چاپی و الکترونیکی)، مبادلات حق نشر  و ترجمه و برگزاری رویدادهای فرهنگی مرتبط با کتاب و نشر است.

 

گفتنی است این نمایشگاه در فضایی به مساحت 4 هزار و 300 مترمربع برگزار می‌شود و نزدیک به نیمی ‌از این فضا به موضوع نشر الکترونیک اختصاص می‌یابد.