به گزارش لیزنا بر اساس اعلام پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، این کتاب پیرو تفاهمنامه همکاری مشترک با معاونت سیما سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با نشان مشترک دو مجموعه منتشر شده است.
کتاب «پساتلویزیون در ایران؛ پیامدهای همگرایی بر سیاستگذاری رسانهای»، با اشاره به وضعیت تلویزیون طی دو دهه گذشته به بررسی چالشهای همگرایی رسانهای و گذار به عصر پساتلویزیون در ایران و دیگر کشورها میپردازد و دلایل غفلت از همگرایی رسانهای تلویزیون در ایران را تشریح میکند.
پژوهشگر این اثر با بیان اینکه تحولات گسترده فناوری امکان اتخاذ سیاستگذاری منسجم رسانهای را در سطح ملی از میان برده و سیاستگذاران را با چالشهایی خطیر روبرو کرده است، به لزوم توجه بیشتر به همگرایی رسانهای و تبعات غفلت از آن اشاره و تأکید میکند که سیاستگذاران اصلی حوزه رسانه همچنان اسیر منطق فضای پیشاهمگرایی هستند و از تغییراتی که در حوزۀ رسانه و بهویژه تلویزیون در جهان رخ داده است، غافلند.
کتاب «پساتلویزیون در ایران؛ پیامدهای همگرایی بر سیاستگذاری رسانهای» در 291 صفحه و با قیمت 15 هزار تومان از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، مرداد 1396 منتشر شده است.