آزاده صمدی
 از استرس دنیای امروز به مطالعه پناه می‌برم

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی شهركتاب فرشته، آزاده صمدی در مورد علاقه اش به کتابخوانی گفت: علاقه اصلی ام به سینما، تئاتر و ادبیات نمایشی نشات گرفته از قصه های جذابی است که در دوران کودکی، مادربزرگم برایم تعریف می کرد.

وی افزود: قصه خوانی اهمیت ویژه ای دارد. به دلیل اینکه خواننده کتاب را با دنیای ناشناخته ها آشنا می کند.

صمدی گفت: با خواندن رمان موراکامی حس کردم دوست دارم به کشور ژاپن سفر کنم و با عجایب این سرزمین از نزدیک آشنا شوم.

صمدی با اشاره به یکی از آثار موراکامی با نام «وقتی از دو حرف می زنیم از چه حرف می زنیم» گفت: موراکامی خود یک دونده دوی ماراتن است و دویدن را به خاطر نویسندگی انتخاب کرده و ساعت ها دویدن او را به یک دونده دوی ماراتن تبدیل کرده است.

وی با بیان اینکه آموزش مطالعه باید از دوران کودکی آغاز شود گفت: به مادرانی که در این نشست هستند توصیه می کنم برای کودکان خود قصه بخوانند.

وی افزود: در دوران کودکی ام کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای کودکان در قالب نوارهای کاست، قصه زیادی تهیه و تولید می کرد و بیشتر دوران کودکی من به شنیدن این قصه ها سپری شد.

وی افزود: در حال حاضر نیز با مطالعه کتاب از استرس زندگی شهری و مشکلات روزمره به مطالعه پناه می برم و مطالعه از دغدغه دنیای روزمره رهایم می کند.

 

ازاده صمدی در ادامه سخنانش کتاب بوف کور اثر صادق هدایت را برای حضار قرائت کرد و در پایان به حضار پیشنهاد کرد که این کتاب را تهیه  و مطالعه کنند.