مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی خبر داد
آغاز برنامه‌های هفدهمین جشنواره صنعت چاپ از خراسان رضوی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سعید سرابی با اشاره به برگزاری جشن صنعت چاپ در این استان گفت: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده جشن روز صنعت چاپ روز پنج‌شنبه (9 شهریورماه) در سالن همایش‌های روزنامه قدس برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: بر اساس جدول زمان‌بندی شده، استان خراسان رضوی نخستین استانی است که در این دوره از جشنواره نسبت به برگزاری جشن صنعت چاپ اقدام می‌کند. از این رو برنامه‌های خاصی برای این جشن در نظر گرفته شده است و در کنار جشن بازدید از چاپخانه‌ها و واحدهای چاپی نیز انجام خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی درباره تجلیل از برگزیدگان صنعت چاپ استان گفت: درکنار تقدیر از پیشکسوتان، صادرکنندگان نمونه، کارآفرینان و واحدهای چاپی برتر نیز انجام خواهد شد.

سرابی ادامه داد: همچنین هماهنگی‌های لازم برای حضور نمایندگان مجلس و اساتید حوزه چاپ و نشر به عمل آمده است تا این جشن هر چه با شکوه‌تر برگزار شود. در این مراسم یکی از اساتید دانشگاه درباره «نقش چاپخانه‌ها در اقتصاد مقاومتی» به سخنرانی خواهد پرداخت.

 

بر اساس این گزارش، همزمان با برگزاری هفدهمین دوره جشنواره صنعت چاپ، جشن روز ملی صنعت چاپ در ٣٠ استان کشور برگزار خواهد شد.