اهدای 200 جلد کتاب به کتابخانه ملی تایلند

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام اداره‌كل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مراسم اهدای 200 جلد کتاب با موضوعات فرهنگ و تمدن ایران اسلامی، با حضور محسن محمدی، سفیر و محمدرضا زینلی، رایزن فرهنگی كشورمان به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به کتابخانه ملی تایلند، اهداء شد.

این مراسم با پخش فیلم کوتاهی در مورد معرفی فعالیت‌ها و آشنایی با کتابخانه ملی تایلند آغاز شد و با سخنرانی کاچون، قائم مقام بخش هنرهای آزاد وزارت فرهنگ تایلند در خصوص اهمیت و جایگاه فرهنگ و هنر ایران‌زمین در تایلند و تأكید بر توسعه همکاری دوجانبه با ایران، ادامه یافت.

محمدی، سفیر کشورمان با اشاره به تاریخچه روابط ایران و تایلند، از ابزار آمادگی وزارت فرهنگ و نهادهای زیر مجموعه برای همکاری دوجانبه استقبال كرد و گفت: سفارت ایران در تایلند و رایزنی فرهنگی ایران و سایر نهادهای وابسته نیز، آمادگی کامل برای همکاری‌های همه جانبه را دارند.

این مراسم با اهدای كتاب به کتابخانه ملی تایلند و بازدید از بخش‌های مختلف این کتابخانه به ویژه آثار قدیمی و باستانی، به پایان رسید.

همچنین، مقرر شد 200 جلد کتاب‌ فرهنگ و تمدن ایران در بخش «ایران» این كتابخانه قرار داده شود تا مراجعه‌كنندگان از آن بهره‌مند شوند.

 

کتاب‌هایی با موضوعات فرهنگ و تمدن ایران اسلامی، معارف اسلامی و شیعی، هنر و تاریخ و زبان و ادبیات فارسی و ایرانی به زبان های انگلیسی، تائی , فارسی و عربی به کتابخانه ملی تایلند اهدا شد.