امضای تفاهم نامه همکاری بین کتابخانه ملی آذربایجان و کتابخانه مرکزی تبریز

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران ملک حاجی اوا گفت: پس از پایان نمایشگاه کتاب تبریز،‌ قرار است کتاب‌هایی  که با خودمان آورده‌ایم را طی مراسمی به کتابخانه مرکزی تبریز اهدا کنیم و امیدوارم در این آیین تفاهمنامه‌ای بین کتابخانه ملی آذربایجان و کتابخانه مرکزی تبریز امضا شود و بر اساس آن بتوانیم مبادله کتاب، تجربیات و کادر داشته باشیم و از طرفی هم  برای شناخت و معرفی فرهنگ مشترک دو کشور نمایشگاه‌های مشترک برگزار کنیم.

حاجی اوا با بیان این که  توجه مخاطبان تبریزی به کتاب‌های ما باعث خرسندی است، افزود: بازدیدکنندگان نمایشگاه در مورد ادبیات، فرهنگ، شاعران و نویسندگان کشور آذربایجان اطلاعات خوبی دارند و حتی گاهی از آثار این شاعران و نویسندگان را از حفظ برایمان می‌خوانند.

وی ادامه داد: ما مردمی هستیم که اشتراکات تاریخی و فرهنگی زیادی داریم و این موضوع در نمایشگاه کتاب به خوبی متجلی شده است.

معاون کتابخانه ملی آذربایجان ضمن اشاره به این که با بیش از ١٥٠ عنوان کتاب در حوزه تاریخ، تمدن،آشپزی و غیره آذربایجان در پانزدهیمن نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز حضور یافتند خاطرنشان کرد:‌ در طول نمایشگاه ناشران ما با ناشران تبریزی در مورد انتشار ترجمه‌های کتاب‌هایشان در دو کشور گفت و گو کردند و امیدواریم در آینده شاهد فعالیت‌های مشترک دو طرف باشیم.

یادآور می‌شود، ٣٣ هزار عنوان کتاب خارجی با حضور ١٤٢ ناشر و نمایندگی از کشورهای مختلف در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز عرضه شده است