یلدا با فرزین طهرانیان در نشر دف

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی نشر دف، فرزین طهرانیان؛ نویسنده کتاب های تخصصی موسیقی و نوازنده برجسته گیتار کلاسیک در شب یلدا قطعاتی محبوب از رپرتوار این ساز را برای علاقمندان هنر و ادب اجرا می­کند.

فرزین طهرانیان بی­تردید یکی از پرکارترین نوازندگان گیتار کلاسیک در ایران است که ضمن تدریس فنون اجرای صحنه و نوازندگی گیتار کلاسیک در دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران، تا کنون پنج کتاب مرجع در حوزه گیتار کلاسیک و موسیقی، ده‌ها مقاله و سخنرانی، تولید و ارائه آلبوم­های گروهی و انفرادی (شدریک، از اصفهان تا اصفهان، ...) همچنین به برگزاری و اجرای تورهای داخلی و اروپایی با همراهی نوازندگان بین­المللی از کشورهای آمریکا، نیوزلند، روسیه و اوکراین و گرجستان و غیره مبادرت کرده است.

طهرانیان معتقد است آنچه اساتید بزرگ موسیقی به هنرجویانشان در هر سطح و مقطعی می­آموزند، این است که ادراک موسیقایی قربانی عشق به نوازندگی نشود، در حالی که در ایران متأسفانه چنین مسیری، اغلب وارونه طی می­شود و باعث شده تا چرخه تولیدِ آثارِ با محتوا متوقف شود. در نتیجه آن هیجان عظیمی که از بیرون به چشم مخاطبان می­رسد و گویی بازار بزرگی برای آموزش هنرجویان بی­شمار، ساخت و ساز ادوات پُر هزینه و گرانقیمت، مسابقات سالانه و غیره در تکاپو است، همه و همه به دلیل همین نقیصه­ بنیادین، فاقد محتوا و بیشتر به منظور جلب رضایتمندی اساتید و مخاطبان، آن هم در سطوح مبتدی صورت می­گیرد. این روند بخت ورود حرفه­ای به فرآیند یادگیری و سپس تولید محتوا را از خیل مشتاقان دریغ کرده است.

همچنین فرزین طهرانیان از معدود اساتیدی است که به اصالت هنری قطعه موسیقی، تأثیر بر جریانات فرهنگی و اجتماعی و امتیازات فنی آن توجه ویژه داشته و هنر اجرای صحنه­ای موفق را به صورتی آکادمیک به دانشجویانش تدریس می­ کند.

او در شب یلدای امسال در روز پنجشنبه 30 آذرماه از ساعت 17:30 الی 19:30 در خانه کتاب نشر دف، واقع در منطقه سیدخندان تهران، قطعات محبوب و برجسته­ای از رپرتوار گیتار کلاسیک از آهنگسازانی چون: لئو براور، آیزالک آلبنیز، استنلی میرز، پتر پالوخین و آستور پیاتزولا برای علاقمندان این رشته هنری، مستقیم و بدون واسطه به اجرا می­گذارد. طهرانیان بر آن است که این قطعات قادرند به جستجوی ریشه­های مشترک موسیقی در میان فرهنگ­ها کمک کنند. در خلال اجرای این قطعات، هر یک از حاضرین می­توانند به مناسبت یلدا به شعرخوانی اشعار کهن و مورد علاقه خود بپردازند.

 

ورود برای عموم علاقمندان آزاد و بدون هزینه است.