فصلنامه پژوهش‌های خواندن دانشگاه کردستان فراخوان مقاله داد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام این فصلنامه، در فراخوان فصلنامه پژوهش‌های خواندن دانشگاه کردستان آمده است:

به این وسیله به اطلاع مدیران، مربیان و پژوهشگران فعال در حوزه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌رساند که فصلنامه پژوهش‌های خواندن آماده بررسی و پذیرش مقالات و گزارش تجارب، دیدگاه ها و نقدهای حوزه «خواندن کودکان و نوجوانان» است.

یادآوری می‌گردد که این فصلنامه تمام نوشته‌های ارسالی را به دو زبان فارسی و انگلیسی مورد توجه قرار می‌دهد. نوشته‌های ارسالی به صورت همتراز خوانی مخفیانه داوری خواهد شد و مقالات انتخاب شده توسط (حداقل دو داور)، پس از انجام اصلاحات ویرایشی و علمی از سوی نویسنده، به ترتیب اولویت در نوبت چاپ قرار خواهد گرفت.

برای کسانی که در حوزه خواندن کودکان و نوجوانان (به ویژه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان) علاقه‌مند به نگارش هستند محورهای زیر پیشنهاد می‌شودد:

لازم به یادآوری است که تمامی محورها محدود به موارد زیر نیست و این محورها به منظور راهنمایی ارائه شده است.

1-ساختار و سیاست‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

2-ویژگی‌های علمی، اخلاقی و مهارتی مربیان کودک و نوجوان در کانون های پرورش فکری

3- شیوه اجرا و اثربخشی فعالیتهای کانونهای پرورش فکری کودک و نوجوان

4-مخاطبان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

5-شیوه‌های تعامل کانون با سازمان های دیگر

6-گزارش دقیق تجارب اثربخش

7-مشکلات و مسائل اجرایی و راه‌حل های آنها

 

8-نقد رویکردها، برنامه