در سرای اهل قلم
«غزلواره ها» بررسی می شود

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه خانه كتاب؛ نشست معرفی و بررسی كتاب «غزلواره ها» دوشنبه (۱۶ بهمن  ماه) با حضور امید طبیب زاده، مترجم اثر، مهری بهفر و علاء‌الدین طباطبایی  در سرای اهل قلم برگزار  می شود.

قالب شعری غزل‌واره در قرن ۱۳ در ایتالیا ظاهر شد و سپس در مقام یكی از مظاهر رنسانس به بسیاری از زبان‌های اروپایی و من جمله انگلیسی راه یافت.  تا پیش از شكسپیر، موضوع غزل‌واره‌ها عمدتا تمجیدهای اغراق‌آمیز شاعرانه بود از زنی زیباروی، اما شكسپیر در این اثر به طرح موضوعات جدیدی پرداخت و همچون ابراز عشق به مردان، شرح ماجراهایش با زنی پرشور و انتقاد از اوضاع سیاسی و اجتماعی.

غزل‌واره‌ها تنها اثر شكسپیر است كه در آن به صراحت از افكارش و شخصیت واقعی‌اش سخن گفته است. مطالعه این اثر باعث افزایش درك ما از بخش مهمی از ادبیات غرب در عهد رنسانس می‌شود. كتاب حاضر شامل متن اصلی غزل‌واره‌ها، ترجمه فارسی و نیز ترجمه برخی از تفسیرهای نگاشته شده بر آن است.

 

نشست معرفی و بررسی كتاب «غزلواره ها» دوشنبه (۱۶ بهمن  ماه) ساعت ۱۶ تا ۱۸ در سرای اهل قلم واقع در خیابان انقلاب، خیابان برادران مظفر جنوبی، كوچه خواجه‌نصیر، شماره ۲ برگزار می شود.