کتابی برای آشنایی با قانون حمایت از مولفان، مصنفان و هنرمندان

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی ایرانداک، «شرحی بر قانون حمایت حقوق مولفان، مصنفان و هنرمندان» توسط نشر کلک صبا وارد بازار کتاب ایران شده است.

در معرفی این کتاب می خوانیم:

قانون حمایت حقوق مولفان، مصنفان و هنرمندان (مصوب ۱۱/۱۰/۱۳۴۸) نامبردارترین قانون مستقل و اختصاصی ایران در حوزه حقوق مالکیت فکری و چاپ و نشر است، که از زمان تصویب تاکنون جز در یک مورد هیچ اصلاحی نداشته است. از آن‌جا که آگاهی اصحاب قلم و اهالی نشر، اعم از نویسندگان و ناشران، از مفاد این قانون و نیز مقررات وابسته به آن ضرورت دارد و در واقع حقوق چاپ ونشر ایران عمدتا با توجه به مفاد این قانون طرح و بررسی می‌شود، کتاب حاضر درصدد است که به زبانی ساده و تا آن‌جا که ممکن است به دور از اصطلاحات و تعابیر دیریاب و دشوار حقوقی، این قانون را برای خوانندگان شرح دهد. مخاطبان اصلی این کتاب آنانی هستند که آگاهی بسنده در حوزه حقوق دارند و می‌خواهند در فرصت کم از عمده مطالب مقرر در این قانون آگاه شوند.

از همین رو، متن کتاب پردامنه و فنی نیست و نویسنده در قالب حدود ۷۰ صفحه به شرح قانون پرداخته است. همچنین برای آن‌که دسترسی به متن قانون و قوانین مرتبط با آن آسان شود از صفحه ۸۴ تا ۱۱۷ آن به درج این گونه قوانین اختصاص یافته است.

«شرحی بر قانون حمایت حقوق مولفان، مصنفان و هنرمندان» در 119 صفحه و به قیمت 10 هزار تومان در دسترس علاقمندان قرار دارد.