كتاب «دورنمات- سمندریان» بررسی می شود

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام، روابط عمومی موسسه خانه كتاب؛ كتاب «دورنمات- سمندریان» دوشنبه، ۱۰اردیبهشت ماه با حضور محمود رضا رحیمی، احمد ساعتچیان، سعید فیروز آبادی، وحید نظر بیگی و زهرا نور بخش معرفی و بررسی می شود.

در ایران نام فردریش دورنمات با نام زنده‌یاد حمید سمندریان گره خورده است. تئاتر ایران به‌واسطه‌ی ترجمه‌ها و اجراهایی كه حمید سمندریان از آثار دورنمات داشته است، دورنمات را می‌شناسد. در این كتاب تلاش شده است، تا با در نظر گرفتن فعالیت‌های ارزشمند سمندریان در زمینه‌ی ترجمه و اجرای آثار دورنمات، به این سوال مهم  پاسخ دهیم كه او در معرفی فردریش دورنمات به تئاتر ایران به چه میزان موفق بوده است؟

 به همین  منظور در طول چهار فصل كتاب حاضر، ابتدا اندیشه‌ها و آثار دورنمات مورد بررسی قرار گرفته است، در ادامه مروری بر تئوری‌های ترجمه صورت گرفته ‌و سپس دیدگاه سمندریان در مورد دورنمات به صورت نقل‌قول مستقیم، كه برگرفته از كتاب «این صحنه خانه‌ی من است»، آورده شده است. در فصل سوم متون آلمانی سه اثر مهم فردریش دورنمات با ترجمه‌ی سمندریان، مورد مقایسه قرار گرفته است. در سخن آخر، سعی شده است تا به پرسش اصلی مطرح شده در كتاب یعنی این پرسش كه حمید سمندریان در معرفی فردریش دورنمات به تئاتر ایران تا چه حد موفق بوده است، پاسخ داده شود.

علاقمندان برای حضور در نشست  معرفی و بررسی كتاب «دورنمات- سمندریان» می توانند دوشنبه (۱۰اردیبهشت ماه) ساعت ۱۵ به سرای اهل قلم واقع در خیابان انقلاب، خیابان فلسطین جنوبی، كوچه خواجه نصیر، پلاك ۲ مراجعه كنند.