آغاز دوره تابستانه آموزش زبان فارسی در راولپندی پاکستان

 به گزارش لیزنا براساس اعلام روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، آیین افتتاحیه این دوره آموزشی با حضور بهرام کیان، وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ کشورمان در راولپندی، مظفر علی کشمیری، استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه بین‌المللی اسلامی، خانم معصومه بتول، رییس انجمن فارغ‌التحصیلان زبان فارسی «افتخار»، مشرف حسین جعفری، استاد زبان فارسی و فارسی‌آموزان سطح دوم و چهارم ‏برگزار شد.

معصومه بتول در سخنانی در این مراسم، به ارایه گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی و ادبی انجمن «افتخار» پرداخت و آمادگی این انجمن را برای گسترش فعالیت‌های مرتبط با زبان فارسی اعلام کرد.

مشرف جعفری نیز در این مراسم، ضمن اشاره به اهمیت و جایگاه زبان فارسی در پاکستان شیوه‌های تدریس در دوره جدید را بیان کرد.

در ادامه، مظفر علی کشمیری تاریخچه مختصری از سوابق فعالیت خود در تدریس زبان فارسی در دانشگاه و دوره‌های آموزشی خانه فرهنگ کشورمان بیان کرد.

 بهرام کیان، وابسته فرهنگی کشورمان خطاب به فارسی‌آموزان گفت: ادبیات فارسی شما را با خود به دنیایی پُر رمز و راز خرد، حکمت، فلسفه، اخلاق، صلح، حماسه و عشق می‌برد. دنیایی که متفکرین و مفاخر ادبی ‏‏اقصی نقاط جهان با آن آشنا شده‌اند و همواره از ادبیات فارسی و مفاخر بی همتای آن تمجید کرده‌اند.

وی افزود: آشناترین این مفاخر، اقبال لاهوری شاعر و اندیشمند نامدار پاکستانی است که زبان فارسی را برای بیان اندیشه‌ها و اشعار خود ‏برگزید به نحوی که هفت هزار بیت از ۱۲ هزار بیت شعر وی به زبان فارسی است.‏