دوره آموزش مکالمه زبان فارسی در بلاروس شروع شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دوره آموزش مکالمه زبان فارسی روز 10 مرداد با هماهنگی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در محل مرکز ایران‌شناسی و آموزش زبان فارسی دانشگاه دولتی تربیت معلم بلاروس آغاز شد.

آیین افتتاحیه این دوره با حضور ابوالقاسم مختاریان، رایزن فرهنگی ایران در بلاروس، حسام ابوالقاسم، رییس بخش دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای سفارت ایران در بلاروس و جمعی از فارسی‌آموزان دانشگاه‌های تربیت معلم بلاروس، زبان‌شناسی مینسک و دانشگاه دولتی بلاروس برگزار شد.

مختاریان در سخنانی با اشاره به سابقه حضور زبان فارسی در حوزه‌های مختلف جغرافیایی همچون هندوستان، چین و بالکان، از تأثیرات این زبان بر فرهنگ، آیین و فضای اجتماعی این کشورها سخن گفت.

رایزن فرهنگی کشورمان در مینسک بر لزوم فراگیری زبان فارسی در بلاروس، پخش فیلم‌های ایرانی، معرفی دستاوردهای بزرگ فرهنگی و هنری کشورمان به ویژه سینما، برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی برای زبان‌آموزان با حضور هنرمندان ایرانی حاضر در بلاروس، راه‌اندازی انجمن سینمایی ایران و بلاروس و ایجاد انجمن‌های بومی فرهنگی تأکید کرد.

بنابر اعلام این خبر، دوره آموزش مکالمه زبان فارسی، هشتم شهریورماه جاری در مرکز ایران‌شناسی و آموزش زبان فارسی دانشگاه دولتی تربیت معلم بلاروس به پایان می‌رسد.